آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

نقش موثر جنگنده های اف-16 بر ضد القاعده درغرب عراق/هلاکت طراح حمله به دانشگاه الانبار

نقش موثر جنگنده های اف-16 بر ضد القاعده درغرب عراق/هلاکت طراح حمله به دانشگاه الانبار

نقش جنگنده های اف-16 در مقابله با القاعده، هلاکت تروریست های داعش در سامراء و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان عراقی در مناطق مختلف و کشته شدن طراح حمله به دانشگاه الانبار از مهمترین اخبار عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، لقمان الفیلی سفیر عراق در آمریکا تاکید کرد: هواپیمای اف-16 از مرزهای عراق با سوریه حمایت می کند و این امکان را به نیروهای عراقی می دهد که پایگاه القاعده در غرب کشور را هدف قرار دهد.

سفیر عراق در آمریکا اعلام کرد: بقیه هواپیماهای اف-16 حدفاصل سپتامبر تا سال 2017 تحویل داده خواهد شد. این هواپیماها به عراق امکان می دهد که مراکز القاعده در غرب عراق به ویژه در الرمادی را هدف قرار دهد و با هر هواپیمایی که حریم هوایی عراق را نقض کند مقابله کند.

شایان ذکر است که شرکت لاکهید مارتن آمریکا روز پنجشنبه گذشته اولین هواپیما از مجموع 36 جنگنده اف-16 را تحویل عراق داد.

از سوی دیگر در عملیات نیروهای امنیتی عراق در منطقه الرفیعات در جنوب سامراء دوازده تروریست وابسته به داعش به هلاکت رسیدند.

بر اثر حمله افراد مسلح به نظامیان عراقی در جنوب موصل چهار پلیس کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

منابع عراقی از کشته شدن چهار نظامی و زخمی شدن پنج نفر دیگر بر اثر انفجار بمب در شمال تکریت خبر دادند.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراقی از هلاکت عقل طرح حمله به دانشگاه الانبار موسوم به ابوعمار الحلبی از سوی نیروهای امنیتی و حاصره بیش از 25 تروریست در داخل دانشگاه مذکور خبر دادند.

این منابع به هلاکت تعداد دیگری از تروریستها به دست نیروهای امنیتی اشاره کردند. شاهدان عینی از اجساد دهها تروریست که در کنار ریل راه آهن در نزدیکی دانشگاه الانبار بر روی زمین افتاده است خبر دادند.

کد N322865

وبگردی