آفتاب

نقوی‌حسینی: به رسمیت نشناختن نتیجه انتخابات سوریه مغایر دموکراسی است

نقوی‌حسینی: به رسمیت نشناختن نتیجه انتخابات سوریه مغایر دموکراسی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه را نشانگر حمایت مردم سوریه از دولت این کشور دانست و به رسمیت نشناختن نتیجه این انتخابات از سوی غربی‌ها را خلاف ادعای دموکراسی آنها عنوان کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: از ابتدای بحرانی که غربی‌ها و صهیونیست‌ها برای سوریه ساختند، هدف آنها این بود که با این بحران ساختگی جبهه مقاومت را تضعیف کنند و سوریه را از جبهه مقاومت کنار بکشند. به همین خاطر آنها از همان ابتدا از گروه‌های تروریستی، آدم‌کش و تکفیری‌هایی که جنایاتشان امروز به همه دنیا معرفی شده حمایت کردند و به آنها کمک‌های مالی و تسلیحاتی دادند.

وی افزود: غربی‌ها برخلاف همه ادعاهایی که در دنیا با عنوان حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریسم راه‌ انداخته بودند، در سوریه از تروریسم حمایت کردند و به تروریست‌ها اسلحه دادند و کمک‌های مالی کردند اما به نتیجه نرسیدند.

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: راه‌حلی که کشورهای مستقلی مثل جمهوری اسلامی ایران برای بحران ساخته شده توسط غربی‌ها در سوریه ارائه کردند یک راه‌حل سیاسی و منطقی بود. حرف ما این بود که آمریکا و اروپا چه کاره‌اند که برای سوریه تصمیم بگیرند؟ مردم سوریه باید خودشان برای خود تصمیم بگیرند همچنان که ملت‌های دیگر باید برای خود تصمیم‌گیری کنند.

نقوی‌حسینی با اشاره به نپذیرفتن نتیجه انتخابات سوریه از سوی غربی‌ها، خاطرنشان کرد: مگر اینها مدعی دموکراسی نیستند پس چرا وقتی اینجا دموکراسی با منافع‌شان تضاد دارد زیر بار دموکراسی و انتخاب مردم نمی‌روند؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مردم سوریه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری این کشور سرنوشت خود را تعیین کردند، گفت: در انتخابات سوریه بیش از 70 درصد مردم این کشور آزادانه پای صندوق آمدند و با 88 درصد رییس‌جمهورشان را انتخاب کردند.

وی با طرح این سوال که چرا آمریکا و اروپا زیر بار نتیجه دموکراسی و انتخاب مردم نمی‌روند؟ اظهار کرد: معلوم است غربی‌ها هدفشان دموکراسی، حقوق بشر، انسانیت و ملت سوریه نیست بلکه آنها اهداف تجاوزگرایانه دیگری دارند و به همین خاطر نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرند.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: یکی از پیام‌های انتخابات سوریه تودهنی به کشورهایی مثل آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه بود که دلخوش به آمریکا از تروریست‌ها حمایت کردند و می‌خواستند نشان دهند که مردم با دولت سوریه مشکل دارند اما مردم سوریه در یک انتخابات آزاد شرکت کردند و بشار اسد را انتخاب کردند پس مردم سوریه پشت حکومت‌شان هستند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: پیام دیگر انتخابات سوریه این بود که ملت سوریه نشان دادند برخلاف ادعاهای غربی‌ها طرفدار حکومت‌شان هستند و حکومت‌شان را بحق می‌دانند بنابراین جار و جنجال تبلیغاتی که غربی‌ها به راه انداختند باطل است زیرا اگر مردم اعتقاد به این حکومت یا بشار اسد نداشتند پای صندوق رای نمی‌آمدند و یا به بشار اسد رای نمی‌دادند.

وی تصریح کرد: پیام ملت سوریه به غربی‌ها و کشورهای مرتجع منطقه که خود را اسلامی می‌دانند ولی علیه مسلمانان کار می‌کنند و پای غربی‌ها را در منطقه ما باز می‌کنند این بود که ما حکومت‌مان را قبول داریم و شما نباید برای ما تعیین تکلیف کنید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با بیان اینکه هدف غرب، آمریکا، صهیونیست ها و برخی دولت‌های منطقه حل بحران، ایجاد دموکراسی و رعایت حقوق بشر در سوریه نبوده، خاطرنشان کرد: هدف اینها حذف و تضعیف جبهه مقاومت است پس مساله اینها با انتخابات حل نمی‌شود و قطعا آنها به دنبال راه‌های دیگری خواهند بود تا بحران سوریه به گونه‌ای دیگر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

کد N322860

وبگردی