آفتاب
مسئولان و مقامات کشور بر بالین رییس مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله مهدوی کنی پدر همه گروه‌های سیاسی است/ ایشان مردمدار و درپی وحدت بوده است

آیت‌الله مهدوی کنی پدر همه گروه‌های سیاسی است/ ایشان مردمدار و درپی وحدت بوده است

در چهارمین روز بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان، بسیاری از مقامات و مسئولان کشور با حضور بر بالین وی ضمن عیادت در جریان روند درمان رئیس مجلس خبرگان رهبری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مهر، در چهارمین روز از بستری شدن آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، چهره های سیاسی و مقامات کشوری با حضور در بیمارستان بهمن تهران، از وی عیادت کرده و در جریان روند درمان وی قرار گرفتند.

صبح امروز و در ساعات ابتدایی روز، علاء الدین بورجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و پس از آن مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری بر بالین آیت الله کنی حضور یافتند.

آیت الله مهدوی کنی دلسوز نظام و پایبند به شریعت هستند

پورمحمدی در جریان این عیادت در جمع خبرنگاران گفت: وضع ظاهری آیت الله کنی همان طور بوده که 2-3 روز قبل گزارش شده، پزشکان اظهار می کنند علائم بهتری نشان داده و به خصوص علائم و عکس العمل های مغز ایشان شرایط بهتری دارد.

وی افزود: ایشان شخصیت مهمی برای نظام، اسلام، حکومت تشیع و جامعه اسلامی هستند. آیت الله مهدوی از وجودهای نازنین این انقلاب بوده و شخصی هوشمند، متدین، ساده زیست و عمیقا دلسوز نظام و مردم به شمار می روند.

وزیر دادگستری ادامه داد: وی پایبند به شریعت، علاقه مند به ترویج دین و تربیت کننده جوانان در دین و حوزه علوم جدید هستند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله کنی از هر حیث شخصی مهم بوده و وجود ایشان برای جامعه ما بسیار مهم است.

آیت الله کنی پدر همه گروه های سیاسی است

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز پس از عیادت از آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به برجستگی های شخصیتی ایشان، گفت: آیت الله مهدوی کنی در حقیقت پدری برای این مردم چه برای خانم ها و چه برای آقایان هستند که امیدواریم شفای عاجل برای ایشان عنایت شود.

وی افزود: ایشان شخصیتی است که گروه های مختلف سیاسی قبولشان دارند. اگر رئیس مجلس خبرگان هستند به خاطر این است که همه کسانی که از گروه های مختلف در مجلس خبرگان دور هم جمع شده اند ایشان را به عنوان فردی فرهیخته و صاحب نظر و کسی که مصلحت نظام را در نظر گرفته و به نیازمندی های جامعه اشراف دارد، می شناسند.

نماینده مردم تهران با اشاره به بستری بودن ایشان در بیمارستان و آرزوی شفای عاجل برای وی ادامه داد: همه گروه ها احساس می کنند که ایشان یک پدری بوده که در بستر بیماری قرار گرفته است. در حقیقت نگاه جامع ایشان به گروه های مختلف هدایت گر بود. ایشان مسائل علمی، مسائل مربوط به نظام را به خوبی می دانند و امروز که در بستر بیماری هستند همه گروه ها حتی غیر ایرانی ها به دیدار ایشان می آیند.

افتخاری افزود: عامه مردم برای اینکه مزاحمتی ایجاد نشود به بیمارستان نمی آیند اما در جریان حال وی هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در شرایط فعلی که دوران حساسی برای کشور است خداوند به ایشان شفا دهد تا در دوران غیبت و ظهور امام زمان (عج) سرباز خوبی برای اسلام باشند.

نقش کادرسازی آیت‌الله مهدوی‌کنی برای انقلاب بی‌بدیل بود

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه نیز پیش از ظهر امروز در بیمارستان بهمن حضور یافت و پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به شخصیت برجسته آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: خبر سکته حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی برای همه نگران‌کننده بود، ما هم به عنوان ارادتمند به ایشان و کسی که در بخش های مختلف از جمله مجلس خبرگان رهبری در خدمت ایشان هستیم و نیز جامعه روحانیت مبارز که به عنوان عمودی برای جامعه روحانیت هستند بخصوص روحانیت متعهد و در خط ولایت نگران حال ایشان شدیم.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی و نقش ایشان در حوزه های مختلف گفت: نقش ایشان در بسیاری از حوزه ها بی‌بدیل است. حقیقتا ایشان در هر بخش و در هر مقطعی از انقلاب اسلامی که احساس وظیفه کردند با همه وزن خود به صحنه آمده و هیچ چیز جز حفظ انقلاب و حفظ ارزش ها و خط ولایت برایشان مطرح نبوده است.

رئیسی گفت: شاید برخی به ایشان خرده می گرفتند که اگر در فلان موقعیت موضع‌گیری کنید، شخصیت‌تان آسیب خواهد دید، اما ایشان همیشه در خلوت هم می فرمودند که امام(ره) به ما آموخته که تکلیف‌مدار باشیم و براساس تکلیف انجام وظیفه کنیم.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: نقش ایشان نقش الگودهی به دیگران و بصیرت‌بخشی به دیگران بوده که بسیار ویژه و برجسته بوده است، ایشان چهره‌ای بودند که بر اساس تکلیف دیروز در کنار امام(ره) و امروز در کنار رهبری بودند و با تمام وجود به دنبال حفظ وحدت امت اسلامی هستند، از این رو بیماری وی باعث نگرانی همه شده است.

وی گفت: یکی از چهره های وحدت‌بخش در جامعه ما آیت‌الله مهدوی‌کنی هستند.

رئیسی با اشاره به نقش آیت‌الله مهدوی‌کنی برای کادرسازی در انقلاب اسلامی افزود: بعد از جریان نخست وزیری ایشان ناباورانه کارها را رها کردند و دانشگاه امام صادق(ه) را برپا نمودند، آن زمان کسی باور نمی کرد که دانشگاه امام صادق(ع) چه تاثیری خواهد داشت و ایشان چه برنامه ای برای این دانشگاه دارند، غافل از اینکه ایشان بنا دارند برای نظام کادرسازی کنند، امروز بچه‌های دانشگاه امام صادق(ع) در حوزه های مختلف سیاسی و فرهنگی ایفای نقش کنند که حقیقتا ثمره کار آیت‌الله مهدوی‌کنی و کسانی است که در جریان این کادرسازی به ایشان کمک کردند.

معاون رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که ایشان به لطف خدا شفا یافته و جامعه اسلامی شاهد حضور اثربخش ایشان در کشور باشد.

آیت الله کنی مردمدار و همواره در پی وحدت است

سید حسین هاشمی استاندار تهران نیز با حضور بر بالین آیت الله مهدوی کنی در جریان روند درمان وی قرار گرفت و پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با ارزیابی حال جسمی وی گفت: پزشکان در حال انجام مراحل درمانی آیت الله مهدوی کنی هستند و امیدواریم شرایط هرچه زودتر از شرایط فعلی بهتر شده تا پزشکان بتوانند درمان اصلی ایشان را شروع کنند.

وی درباره ویژه برجسته و شاخص آیت الله مهدوی کنی افزود: از نظر من ایشان همیشه چهره شادابی دارند، همیشه تبسم بر صورت ایشان است همان طور که پیامبر(ص) گرامی اسلام همیشه تبسم بر لب داشت.

هاشمی اخلاق را ویژگی های برجسته دیگر وی دانست و ادامه داد: ایشان از اول انقلاب که بنده به وی ارادت داشتم دارای جذبه خاصی بود و  علاوه بر آن مردمداری وی از شاخصه های دیگر اخلاقی آیت الله کنی است.

استاندار تهران گفت: علم و فقه ایشان به جای خود محفوظ است اما ایشان از آنجا که دنبال وحدت هستند با همه اقشار جامعه ارتباط دارند که اینها از ویژگی های برجسته آیت الله کنی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که خدا شفای عاجل به ایشان عنایت کند.

همه جناح های کشور آیت الله مهدوی کنی را از خودشان می دانند

آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ظهر چهارمین روز بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان پس از عیادت رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی نسبت به برخی بزرگان دیگر از جامعیت بالایی برخوردار هستند، گفت: وی در درس امام و مراجع قم حضور داشتند و هم اکنون نیز در دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان یک عضو موثر در نظام حضور دارند.

وی افزود: ایشان در طول دوران انقلاب اسلامی و پیروزی آن در مسئولیت های بالای کشور شرکت کردند، در نخست وزیری و ریاست مجلس خبرگان حضور جدی داشتند که نمی توان از این مسایل اغماض کرد.

مقتدایی گفت: از اول پیروزی انقلاب در نظام مسئولیت داشتند و تا این اواخر نیز ریاست مجلس خبرگان رهبری را بر عهده دارند به عنوان یکی از بالاترین سمتها. به لطف خدا در تمام این مناصب که بوده اند به وجه اکمل توانسته اند ایفای نقش کنند و با یک آرامش خاطری مجلس خبرگان را به پیش ببرند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ایشان همراه امام و مردم بودند و نتیجه این امتیاز این است که امروز همه جناح ها با ایشان همراه و همدل هستند و در هر جناحی افراد مقداری با یکدیگر اصطکاک دارند ولی آیت الله را از خودشان می دانند چون برای آنها پدری کرده است.
آیت‌الله مهدوی‌کنی نقش والایی در جذب جوانان داشته‌اند

محمدرضا عارف هم بعد از ظهر امروز  در بیمارستان بهمن حاضر شد و پس از عیادت آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران گفت: دعا می کنیم خداوند به ایشان شفا عنایت کنند، ایشان از استوانه های انقلاب هستند و حضور وی همیشه در این نظام موثر بوده است.

وی درباره شخصیت رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: شناخت بنده از ایشان به سال های اول دهه 50 بر می‌گردد، من در آن دوران دانشجو بودم، از آن دوران بنده جزء ارادتمندان ایشان هستم، زیرا ایشان نقش والایی در جذب جوان ها در سال های قبل از انقلاب داشتند.

عارف ادامه داد: بعد از انقلاب نیز هر زمان نظام به ایشان نیاز داشته است، ایشان حضور موثری داشته است که امیدواریم خداوند به وی شفا داده تا انقلاب بتواند باز هم از حضور ایشان بهره مند شود.
آیت‌الله مهدوی‌کنی در جامعه پرتنوع سیاسی کشور نقش وزنه دارد

آیت الله علم الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران گفت: شخصیت آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان ریشه انقلاب در نظام مطرح است، یعنی انقلاب ما غیر از اینکه توسط امام راحل بنیانگذاری شد، در ارزیابی از سوی دنیا به این ریشه ها، انقلاب را مستند می کنیم که ریشه های قوی، نیرومند و دارای وزن بسیار سنگین برای انقلاب ما هستند که این وزن ها از عوامل اعتباربخش به این انقلاب هستند.

وی افزود: علاوه بر این شخصیت معنوی و فقاهتی آیت‌الله مهدوی‌کنی محفوظ است، اما چیزی که امروز برای ما مهم است نقش بی‌بدیل ایشان در جریانات اجتماعی و سیاسی امروز ما است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی بر جامعه پرتنوع سیاسی ما نقش لنگر و وزنه قوی را دارد که به طور کامل از چند طرف اعتدال با وزن ایشان حفظ می شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در این مقطع حساس اجتماعی و سیاسی در کنار مقام معظم رهبری وجود چنین وزنه قوی در اجرای منویات ایشان و حفظ اعتدال نظام نقش بسیار مهمی دارد.
آیت‌الله مهدوی‌کنی اوج روحیه تبعیت از رهبری را دارند

محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی هم بعد از ظهر امروز از آیت الله مهدوی کنی عیادت کرد و سپس در جمع خبرنگاران گفت: در زمان معرفی کابینه شهید رجایی، امام خمینی(ره) درباره آیت‌الله مهدوی‌کنی گفتند ما به آقای مهدوی‌کنی ارادت داریم و خواهیم داشت که این نشان‌دهنده اطمینان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نسبت به آینده آیت‌الله مهدوی‌کنی بوده است.

وی با بیان اینکه امام(ره) درباره هیچ فرد دیگری اینگونه سخن نگفته است، افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی ذره ای از موازین انقلاب زاویه پیدا نکرده و با فرمان امام(ره)هر کاری را که به عنوان وظیفه برعهده وی بوده است به نحو احسن انجام داده اند.

حبیبی خاطر نشان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی دارای روحیه اطاعت‌پذیر و تبعیت از امام(ره) بوده که اوج این روحیات را امروز نسبت به رهبری دارند.
آیت‌الله مهدوی‌کنی برای همه ملت ایران اسوه حسنه است

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، عضو خبرگان رهبری نیز بعد از ظهر امروز پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان بهمن در جمع خبرنگاران گفت: حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی فقیه مبارز، سخت‌کوش، باصلابت و مستقیم در راه امام(ره) و ولایت و فقاهت و خدمت به مردم هستند.

وی افزود: این قبیل سرمایه ها بسیار پربرکت و ارزشمند هستند که 50 تا 60 سال عمر عزیز خود را در حوزه‌ها، دانشگاه ها، انقلاب، زندان ها و حساس‌ترین مسئولیت‌ها در زمینه خدمت به اسلام، انقلاب و رهبری بکار گرفته اند و تلاش نموده اند که آثار و برکات زیادی از خود بر جای بگذارند.

امام جمعه اراک ادامه داد: شخصیت ایشان برای حوزویان، دانشگاهیان، مسئولین، خدمتگزاران و همه ملت اسوه حسنه است؛ ایشان در تمام ابعاد، جزء شخصیت‌های کم نظیر اسلام و انقلاب هستند که امیدواریم هر چه زودتر خداوند به ایشان عافیت کامل دهد و ایشان را برای خبرگان، دانشگاه امام صادق(ع)، روحانیت و ملت حفظ کند.

آیت الله مهدوی مایه آرامش مجلس خبرگان است

آیت الله حسینی بوشهری، رئیس حوزه های علمیه کشور نیز عصر امروز در بیمارستان بهمن حضور یافت و از نزدیک در جریان روند درمان آیت الله کنی قرار گرفت. وی سپس با حضور در جمع خبرنگاران ضمن درخواست از خداوند برای شفای این عالم بزرگ گفت: در طول این چند روز شاهد بودیم که طبقات مختلف اجتماعی، خبرگان و شخصیت های حوزوی و سیاسی نگاه ویژه ای به این شخصیت داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امیدواریم این شخصیت همچنان در میان ما درخشیده و تاثیرگذار باشد. شخصیتی که در طول انقلاب هر جا کاری زمین مانده وارد می شد.

وی تاکید کرد: آیت الله مهدوی کنی امروز هم در مقام ریاست مجلس خبرگان مایه آرامش و طمانینه برای خبرگان و جامعه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: دهها سال حضور در شرایط و مسائل مختلف کشور توانسته از ایشان شخصیت ممتازی بسازد که مانند آن را کمتر سراغ داریم.
تاسیس دانشگاه امام صادق از نکات مهم زندگی آیت الله مهدوی کنی است

آیت الله محمدی ری شهری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم عصر روز چهارم بستری شدن آیت الله مهدوی کنی در بیمارستان بهمن حضور یافت و پس از عیادت از رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران گفت: آیت الله مهدوی یکی از پایه های استوار نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ایشان در پیروزی انقلاب سهیم بودند و پس از پیروزی انقلاب نیز یکی از مصدایق جمله معروف شهید بهشتی هستند که فرمودند ما عاشق خدمتیم نه شیفته قدرت.

وی تصریح کرد: ایشان حقیقتا عاشق خدمت هستند چه در مقام ریاست کمیته انقلاب و چه در مقام ریاست دولت، چه در مقام ریاست مجلس خبرگان، همیشه در خدمت نظام مقدس هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم اظهار داشت: یک نکته مهم در زندگی ایشان تاسیس دانشگاه امام صادق است که برای نظام کادر پروری می کند نیروهایی که ایشان پرورش دادند در خدمت نظام و انقلاب هستند.

وی در پایان گفت: در کربلا برای شفای ایشان دعا کردیم امیدواریم دعاهای ما مستجاب شده و ایشان همچنان در خدمت نظام باشند.

به گزارش مهر، امروز همچنین حجت‌الاسلام احمدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام نواب عضو جامعه روحانیت مبارز، حجت الاسلام راشد یزدی، علی دارابی، معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران، مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران، ذوالقدر معاون اجتماعی قوه قضائیه، حسین فدایی دبیرکل، لطف الله فروزنده قائم مقام و الیاس نادران عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران، مخبر دزفولی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، حجت السلام والمسلمین علی محمدی سيرت، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی، علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نادر قاضی پور، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در بیمارستان بهمن از حضرت آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری عیادت کردند.

براساس این گزارش حضرت آیت الله مهدوی کنی، بعد از ظهر روز چهارشنبه 14 خرداد بعد از شرکت در مراسم ارتحال امام در حرم بنیان گذار انقلاب اسلامی، در اثر عارضه قلبی به کما رفته و در بیمارستان بهمن تهران بستری شد.

کد N322783

وبگردی