آفتاب
عضو کمیسیون آموزش مجلس به ایلنا خبرداد:

موضوع بورسیه خلاف مقررات فرزندان مسئولان بررسی ‌می‌شود

موضوع بورسیه خلاف مقررات فرزندان مسئولان بررسی ‌می‌شود

مسائلی مثل تعداد بورس شدگان، فقدان سن یا معدل و یا شرایطی كه برای بورس نیاز است بررسی می كنیم تا بتوانیم ناراحتی ها و مسائلی كه اكنون بین مردم و خانواده ها مطرح شده را شفاف سازی كنیم و بتوانیم پاسخگوی برای افكار عمومی باشیم.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از جلسه ای با حضور مسئولان سابق و فعلی وزارت علوم برای بررسی بورسیه ی دانشجویان در دولت قبل خبر داد و گفت: از موضوعاتی كه در جللسه فردا بررسی شود، موضوع بورسیه شدن خارج از سیستم فرزندان مسئولین دولتی و روسای دانشگاه ها است.

جواد هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه كمیته آموزش عالی كمیسیون آموزش مجلس از معاونان دانشجویی و مسئولان بورس وزارت علوم دولت‌های یازدهم و دهم برای حضور در کمیسیون دعوت كرده است، گفت: مسائلی در رسانه‌ها در خصوص كسانی كه در دولت گذشته به خارج از كشور بورس شده‌اند و یا از خارج به داخل انتقالی گرفته‌اند وجود دارد و به همین خاطر كمیسیون آموزش می‌خواهد این مسائل را با حضور مسئولان دولت قبلی و دولت فعلی بررسی كند.

وی ادامه داد: مسائلی مثل تعداد بورس شدگان، فقدان سن یا معدل و یا شرایطی كه برای بورس نیاز است بررسی می‌كنیم تا بتوانیم ناراحتی‌ها و مسائلی كه اكنون بین مردم و خانواده‌ها مطرح شده را شفاف سازی كنیم و بتوانیم پاسخگوی برای افكار عمومی باشیم.

نماینده مردم قائنات خاطرنشان كرد: یكی از دلایلی كه كمیته آموزش عالی پیگیر مسائل مربوط به كسانی كه در دولت گذشته به خارج از كشور بورس شده است، امكان وجود فرزندان مسئولان و فرزندان روسای دانشگاه‌ها است كه فردا این مسائل را پیگیری می كنیم.

کد N322525

وبگردی