آفتاب

واکنش سوریه به موضع اتحادیه اروپا در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور

واکنش سوریه به موضع اتحادیه اروپا در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور

تهران-ایرنا- خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور بیانیه اتحادیه اروپا درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات اعضای اتحادیه اروپا درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه نقض آشکار قانون بین المللی در خصوص احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنان است.

در این بیانیه آمده است: ˈموضع اتحادیه اروپا در قبال انتخابات سوریه، با ساده ترین اصول دموکراسی و احترام به حق مردم در انتخاب رهبر خود و ترسیم آینده کشورشان در تضاد است.ˈ

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه افزود:ˈمشروعیت واقعی با اراده مردم و نه خواست و رضایت این کشور یا آن کشور، محقق می شودˈ.

بیانیه مذکور افزود: حضور گسترده مردم سوریه در داخل و خارج کشور پای صندوق های رای بزرگترین دلیل جهت اثبات شفافیت و درستی این انتخابات است و این چیزی است که هیات های ناظر در روند انتخابات آن را تایید کردند.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: کشورهایی که در ریختن خون مردم سوریه و نابود کردن دستاوردها و میرات تمدنی این کشور دست داشتند و برای به شکست کشانیدن روند سیاسی در سوریه تلاش کردند، جزو آخرین کسانی هستند که می توانند درباره ملت سوریه سخن بگویند.

این بیانیه یادآورشد: ‫مردم سوریه که بیش از سه سال برای مقابله با جنگ جهانی علیه کشورشان ایستادگی کردند با حضور در انتخابات و نشان دادن شجاعت خود، جهان را شگفت زده کردند. ‫کسانی که به صورت گسترده و چشمگیر پای صندوق های رای حاضر شدند امروز برای تثبیت حاکمیت ملی خود مصمم تر هستند‬ و کشورهای بیگانه نیز باید بدانند دیگر نمی توانند به هیچ شکلی سوریه را تحت استعمار وسیطره خود در آورند.

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گذشته با صدوربیانیه ای، انتخابات ریاست جمهوری سوریه را که روز سه شنبه (13 خرداد) برگزار شد، غیر مشروع خواند و از دولت سوریه خواست که گفت وگوهای واقعی را در پیش گیرد.

مترجمام**9329**1010
کد N322409

وبگردی