آفتاب

کشته شدن 59 تن در خشونت های موصل

کشته شدن 59 تن در خشونت های موصل

تهران – ایرنا - مقام های عراق اعلام کردند که در دومین روز درگیری ها شدید میان نیروهای امنیتی عراق و شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در شهر ˈموصلˈ در شمال این کشور در روز شنبه، 59 تن کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از موصل، قربانیان این خشونت ها شامل 21 مامور پلیس و 38 شبه نظامی، یک سرهنگ دوم پلیس و یک غیرنظامی هستند.

هم زمان با درگیری های موصل که از بامداد جمعه آغاز و تا شب ادامه یافت، 2 انفجار همزمان نیز شرق این شهر را لرزاند و نظامیان عراقی نیز بمب گذاران انتحاری را در جنوب این شهر به ضرب گلوله به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش، در درگیری های خشونت بار روز جمعه نیز دستکم 36 تن در موصل و نقاط دیگر استان ˈنینواˈ کشته شدند.

درگیری های روز شنبه موصل با هجوم نیروهای گروه تروریستی داعش به دانشگاه انبار در ˈرمادیˈ در غرب بغداد و گروگان گیری دانشجویان و کارکنان این دانشگاه و در پی آن حمله نیروهای امنیتی به منظور رهاسازی آنان همراه بود.

شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر حملات خود را تشدید کرده اند.

تروریست های داعش روز پنجشنبه نیز در تهاجم گسترده ای اقدام به اشغال چند محله سامرا در شمال بغداد کردند که پس از درگیری های خانه به خانه با نیروهای امنیتی و حملات هوایی نیروهای دولتی عراق با بالگرد و کشته شدن ده ها تن، وادار به عقب نشینی از مواضع خود شدند.

بر اساس آمار گردآوری شده سازمان ملل متحد و دولت عراق، بیش از 900 تن در خشونت های ماه گذشته عراق، جان باخته اند.

همچنین بر اساس آمار فرانس پرس، بیش از 4 هزار و 400 تن از آغاز سال جاری میلادی تاکنون در عراق کشته شده اند.

مقام های عراق، عوامل بیرونی از جمله بحران داخلی سوریه در همسایگی این کشور را عامل اصلی افزایش خونریزی در این کشور عنوان می کنند.

خاورم**1486**1010
کد N322407

وبگردی