آفتاب
خواجه سروی:

بیداری از مسائل راهبردی مورد تاکید امام (ره) برای آزادی قدس شریف است

بیداری از مسائل راهبردی مورد تاکید امام (ره) برای آزادی قدس شریف است

مشاور سیاسی ریاست مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "فلسطین در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره)" گفت آگاهی بخشی و بیداری امت اسلام، روش امام در مواجهه با موضوع فلسطین بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش "فلسطین در اندیشه های حضرت امام خمینی (ره)" با هدف تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) در باره فلسطین و بررسی مدل های پیشنهادی با مسئله صهیونیسم ار منظر معمار انقلاب اسلامی ایران در موسسه تحقیقات و پژوهشهای سیاسی علمی ندا برگزار شد. در این همایش دکتر خواجه سروی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی، تقی پور دبیرکل حامیان قدس شریف به ایراد سخنرانی پرداختند.

خواجه سروی استاد دانشگاه علامه طباطبایی و مشاور سیاسی ریاست مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش "فلسطین در اندیشه های حضرت امام خمینی رحمة الله علیه" که در موسسه ندا برگزار شد، به بررسی موضوع "سبک مواجهه امام خمینی (ره) به مسئله فلسطین" پرداخت و گفت: سبک و سیاقی که حضرت امام برای مواجهه با مسئله فلسطین دنبال کرد، فراتر از ایدئولوژی ها و مکاتب بشری بود. حضرت امام، آگاهی و بیداری دادن به ملت فلسطین را هدف و آرمان انقلاب قرار داد که می توان به آن عنوان مواجهه فرهنگی و آگاهی بخش داد.

معاون فرهنگی سابق وزارت علوم با اشاره به پویایی و تیزبینی حضرت امام در بعد سیاسی و عقیدتی اظهار کرد: آنچه را که حضرت امام سالها پیش در مورد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بعد از تقریبا 40 سال در اندیشه متفکران جهان اسلام متجلی شده است.

وی افزود: اکنون اندیشمندان و صاحب نظران جهان اسلام بر این نکته پافشاری می کنند که اگر مسلمانی به بر حق بودن فلسطین و غصب این سرزمین توسط رژیم صهیونیستی باور نداشته باشد باید به ایمان و اسلام وی شک کرد. این امر را امام در حدود نیم قرن قبل با جدیت مطرح و دنبال کردند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در تبیین روش های مبارزه حضرت امام(ره) با مسئله رژیم صهیونیستی گفت: بازگشت به خویشتن خویش برای ملت های مسلمان و استفاده از داشته های کشورهای اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی، مسیری بود که حضرت امام انتخاب کرده و آن را به سایر ملتهای مسلمان توصیه می کردند.

این استاد دانشگاه بر اهتمام حضرت امام به بیداری جهان اسلام و آگاهی بخشی مسلمانان درباره فلسطین تاکید و خاطرنشان کرد: مسائلی مانند بهره گیری از نفت، ژئوپلتیک جهان اسلام و در نهایت بیداری و آگاهی بخشی مسائل راهبردی بود که حضرت امام راحل برای آرمان آزادی قدس شریف و فلسطین بر آن تأکید می نمودند.

در بخش دیگری از این نشست بیژن کیانی رئیس موسسه پیام آزادگان، شعری را در وصف حضرت امام خمینی (ره ) و در رثای قدس قرائت کردند. پخش کلیپ هایی در مورد جایگاه فلسطین و مقاومت در اندیشه حضرت امام از دیگر برنامه های این همایش بود.

شایان ذکر است همایش فلسطین در اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) با حضور اساتید و جمع کثیری از کارشناسان و علاقمندان به مسئله فلسطین، در موسسه تحقیقات و پژوهشهای سیاسی علمی ندا برگزار شد.

کد N322284

وبگردی