آفتاب

کشته شدن 2 سرباز ارتش یمن در حمله شبه نظامیان القاعده

کشته شدن 2 سرباز ارتش یمن در حمله شبه نظامیان القاعده

تهران-ایرنا- یکی از مقام های پلیس یمن اعلام کرد که شبه نظامیان ناشناس روز شنبه به یک ایست بازرسی در استان حضرموت حمله کردند که در این حمله دست کم 2 سرباز ارتش کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از عدن، این افسر پلیس یادآورشد که شبه نظامیان القاعده به یک ایست بازرسی که در آن شماری از نیروهای امنیتی حضور داشتند حمله کردند. این ایست بازرسی در منطقه قطان استان حضرموت قرار دارد.

یک منبع بیمارستانی نیز تلفات این حمله القاعده را تایید کرد.

بر اساس این گزارش، این حمله در حالی رخ داده است که به تازگی مقام های نظامی یمن اعلام کردند که حدود 500 شبه نظامی القاعده طی ماه گذشته در عملیات های نظامی امنیتی یمن علیه شبکه القاعده در این کشور کشته شده اند. در این عملیات های یادشده 40 سرباز یمنی نیز جان خود را از دست داده اند.

سعید الفقوحی سخنگوی ارتش یمن همچنین گفت که دولت این کشور همچنان متعهد به ریشه کنی القاعده و از بین بردن تروریسم در این کشور است. نیروهای امنیتی و ارتش یمن از تعهداتشان در جهت تعقیب تروریست ها و از بین بردن تهدید تروریسم در این کشور دست نخواهند کشید.

ارتش یمن به تازگی عملیات خود را علیه شبه نظامیان القاعده در این کشور تشدید کرده است که در این عملیات شمار زیادی از شبه نظامیان غیریمنی القاعده نیز کشته شده اند.

یمن که یک هم پیمان آمریکا محسوب می شود همچنان با مشکل فعالیت عوامل القاعده در این کشور روبه رو است. این در حالی است که فعالیت القاعده در یمن عربستان را نیز نگران کرده است. کشورهای غربی نیز در مورد فعالیت القاعده در یمن نگرانند چرا که معتقدند این گروه می تواند از یمن به عنوان کشوری برای مهیا کردن حملات بین المللی خود استفاده کند. به همین دلیل آمریکا کمک های خود را به دولت و ارتش یمن برای مقابله با عوامل القاعده افزایش داده که از جمله این اقدامات آمریکا حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در آسمان یمن است.

از زمانیکه نیروهای امنیتی یمن چندین مقر شبه نظامیان القاعده را در استان ابین و استان شبوا تصرف کردند، نیروهای یمنی با موجی از حملات القاعده روبه رو بوده است.

رسانام**9234** 1010
کد N322161

وبگردی