آفتاب

امام مسجد دهلی: کشورهای اسلامی از سیاست خارجی ایران حمایت کنند

امام مسجد دهلی: کشورهای اسلامی از سیاست خارجی ایران حمایت کنند

دهلی نو - ایرنا - امام جمعه مسجد فتحپوری دهلی از کشورهای اسلامی خواست از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در منطقه حمایت و دنباله روی کنند.

مولانا مکرم احمد امام جمعه و جماعات مسجد جامع فتحپوری دهلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران دربرقراری صلح و آرامش درمنطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند با تدبیر در منطقه صلح و ثبات ایجاد و از افراطی گری ها جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: دیگر کشورهای اسلامی نیز باید با همکاری و حمایت به تحقق این مهم کمک کنند.

مولانا مکرم احمد با مثبت ارزیابی کردن روند دمکراسی و انتخابات ریاست جمهوری در سوریه گفت: اکنون سوریه در شرایط حساس و مهمی قرار دارد و همه کشورهای اسلامی باید از روند دمکراسی که با انتخابات آغاز شده حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایجاد وحدت در میان مسلمانان جهان اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی موجب تقویت وحدت و انسجام میان مسلمانان شد و اکنون نیز شاهد آثار افکار و اندیشه های ایشان در منطقه و جهان هستیم.

وی تصریح کرد:درهندوستان نیز ما امروز شاهد آثار اندیشه امام خمینی (ره) برای زندگی مسالمت آمیز توام با وحدت هستیم و رهبر کبیر انقلاب اسلامی علاقه مندان زیادی در این سرزمین دارند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N321929

وبگردی