آفتاب
یک مقام قضایی:

فرهنگ مشاوره باید در جامعه نهادینه شود

فرهنگ مشاوره باید در جامعه نهادینه شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: فرهنگ مشاوره باید در جامعه نهادینه شود و زوج‌های جوان به انجام مشاوره ترغیب شوند تا یک زندگی شیرین و مطلوب و اسلامی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی توکلی در جمع سردفتران رسمی ازدواج و طلاق سراسر استان کرمان با اشاره به اینکه سردفترداران ازدواج علاوه بر ثبت واقعه ازدواج باید نحوه خوب زندگی کردن را به زوج‌های جوان آموزش دهند، گفت: دفاتر ازدواج با معرفی زوجین به کلاس‌های مشاوره می‌توانند گام موثری در زمینه تداوم بقای زندگی زوجین جوان بردارند.

توکلی گفت: با انجام فعالیت‌هایی در حوزه اجتماعی باید تلاش کنیم تا ازدواج جوانان را بیمه کنیم و یکی از مهمترین فعالیت‌ها دادن مشاوره قبل از ازدواج به زوجین است.

رییس کل دادگستری کرمان گفت: ازدواج در عین حال که مقوله مبارکی است، اما تلخی هایی هم دارد که این تلخی ها در ماهیت ازدواج نهفته نیست و ازعوامل بیرونی نشأت می گیرد و اگر این تلخی‌ها مدیریت نشود مشکلاتی را برای ادامه زندگی زوج ها بوجود می آورد.

وی با اشاره به اینکه خانوادها می توانند نقش موثری در کاهش اختلافات زوجین جوان داشته باشند، گفت: باید اراده و بنای زوجین و خانواده آنها بر اصلاح باشد و مادامی که زن و مرد اراده به اصلاح نداشته باشند صلح و سازشی صورت نخواهد پذیرفت.

این مقام قضایی کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق را تهدیدی برای سلامت اجتماعی دانست و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا طلاق اینقدر سهل و آسان صورت نپذیرد و در این زمینه دفاتر ازدواج و طلاق می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

توکلی تقویت اعتقادات مذهبی و رجوع زوجین به آموزه‌های دینی را در حفظ بنای خانواده موثر و مهم دانست و بیان کرد: متاسفانه کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی باعث تضعیف استحکام بنای زندگی زوجین جوان شده است.

وی یادآور شد: در دنیای غرب عواملی همچون اشتغال افراطی زنان، زن سالاری و توجه بیش ازحد به مسائل اقتصادی باعث ازهم پاشیدن بنیان خانواده شده است و باید تلاش کنیم این مسائل در خانواده‌های اسلامی ما ورود نکند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: 80 درصد ریشه‌های اختلافات خانوادگی از عوامل ساده و سطحی نشأت می گیرد و عوامل اصلی دخیل نیستند.

انتهای پیام

کد N321904

وبگردی