آفتاب

توصیه‌های مشاور رییس جمهور به خبرنگاران و عکاسان اعزامی به برزیل

توصیه‌های مشاور رییس جمهور به خبرنگاران و عکاسان اعزامی به برزیل

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور به خبرنگاران و عکاسان اعزامی به جام جهانی توصیه کرد با دوری از افراط و تفریط گفتمان اعتدال را منعکس کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز با حضور مشاور رسانه‌ای رییس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، معاون فرهنگی وزارت ورزش، رییس فدراسیون فوتبال و مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه صمیمانه‌ای با خبرنگاران و عکاسان اعزامی به رقابت‌های جام جهانی برگزار شد.

محمدرضا صادق با اشاره به اهمیت رقابت‌های جام جهانی و لزوم حضور رسانه‌ها در این رویداد بزرگ گفت: تجربه ثابت کرده در چنین رویدادهایی دو فضا وجود دارد، یکی قبل از شروع مسابقه‌ها و دیگری بعد از پایان رقابت‌ها. واقعه پیش رو نتیجه زحماتی است که ورزش کشور من جمله وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به همراه کادر فنی و بازیکنان کشیده‌اند. مفسران ورزشی هم جمله معروفی دارند که آن را همه می‌دانیم و آن اینکه فوتبال است و اتفاقات آن و هر اتفاقی ممکن است در برزیل رخ دهد، اما نفس حضور ایران به عنوان یکی از تیم‌های برتر دنیا در این رقابت‌ها اهمیت دارد.

وی با اشاره به نزدیکی سالگرد پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده فضای خوبی در مجموعه کشور ایجاد شده است. سال گذشته در چنین روزهایی مردم ایران به گفتمان عدالت رای دادند. گفتمانی که نیاز جامعه ایرانی بود تا به دور از هر گونه افراط و تفریط مسائل مطرح شود. شما نمایندگان اعزامی رسانه‌های ایران به برزیل نیز می‌توانید مبلغ خوبی برای این گفتمان باشید. شما می‌توانید در آنجا گفتمان اعتدال را بار دیگر مطرح کنید. نباید با تندروی پس از یک مسابقه همه چیز را خراب شده دانست و با یک برد همه چیز را آباد. دوری از این شیوه یعنی اعتدال. رسانه ها چشم و گوش مردم هستند و همه نگاه‌ها در آنجا به مطالبی است که شما نمایندگان رسانه‌های ایران بازتاب می‌دهید. ورود شما به یک موضوع می‌تواند برای افکار عمومی تعیین کننده باشد.

وی افزود: پرهیز از افراط و تفریط چیزی است که مردم ما به آن نیاز دارند. پیشنهاد و توصیه همه دلسوزان نیز این است که مطالب را آن گونه که وجود دارد و به حق است منعکس کنید. ان‌شاءالله در آستانه سالگرد پیروزی دکتر روحانی بار دیگر این گفتمان از سوی شما به مردم ایران و سپس به کل مردم دنیا منعکس شود. من از شما می‌خواهم سرعت و دقت و صحت اخبار را به خوبی رعایت کنید.

مشاور رسانه‌ای رییس جمهور افزود: امیدوارم که پس از بازگشت شما از برزیل، با کارنامه‌ی درخشان از رسانه‌های ایرانی روبه‌رو باشیم و بتوانیم مراسمی برای پاسداشت این نوع کار و وظیفه‌شناسی شما برگزار کنیم.

صادق با اشاره به فعالیت رسانه‌های بیگانه در رویدادهایی مثل جام جهانی گفت: باید رسانه‌های ایرانی در برزیل به گونه‌ای رفتار کنند که صحنه در اختیار ما باشد نه رسانه‌هایی که از بیرون فعالیت می‌کنند. نتیجه کاری که اکنون می‌بینید بازتاب زحمتی است که وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، کادر فنی و بازیکنان کشیده‌اند و مرحله بعد توصیف و تبیین نتیجه این زحمات در برزیل است که این بر عهده شماست. امیدوارم عرصه آنقدر در دست شما باشد که رسانه‌های غیر نتوانند آن را در دست بگیرند.

پس از صحبت‌های مشاور رسانه‌ای رییس جمهور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش نیز با اشاره به موافقت خود با اعزام رسانه‌ها به رقابت‌های برزیل گفت: مدیریت فضایی که در آنجا با وجود حضور رسانه‌های بیگانه ایجاد می‌شود، بر عهده شما به عنوان نمایندگان رسانه‌ای دولت است.

انتهای پیام

کد N321853

وبگردی