آفتاب
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

محتوابخشی برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت، ضرورت دارد

محتوابخشی برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت، ضرورت دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: محتوا بخشی برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت یک ضرورت است که لازم است با دقت و ظرافت در همه فعالیت‌های این ایام لحاظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: محتوا بخشی برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت یک ضرورت است که لازم است با دقت و ظرافت در همه فعالیت‌های این ایام لحاظ شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان مرکزی افزود: با توجه به در نظر گرفتن آسیب‌های جشن‌های نیمه شعبان مسئولین فرهنگی و اقشار تأثیرگذار در کنار هم می‌توانند با برنامه‌ریزی مشخص میزان این آسیب‌ها را کاهش دهند.

وی توجه به دهه مهدویت را از جمله وظایف مهم مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: یکی از شگردهای جنگ نرم از راه دین ایجاد مذاهب و عرفان‌های نوظهور است که بعضی از آنها از طریق شیوه‌های برگزاری مراسم‌ها و آئین‌های دینی و ملی به مردم انتقال داده می‌شود و لازم است دقت کافی برای پیشگیری از رواج اندیشه‌های این مذاهب دروغین انجام گیرد.

قربان‌پور تصریح کرد: در جشن‌های نیمه شعبان دو موضوع لازم است مورد توجه قرار گیرد اول آنکه مراسمات مردمی صورت گیرد و دیگر آنکه برنامه‌ها محتوای مشخص بر اساس اهداف دینی و مراسم‌های آئینی کشورمان را داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی درباره استقبال از برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی مناسب برای اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان به خوبی انجام شود و هماهنگی لازم با مراکز تبلیغی برای این امر صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراسم‌های لیالی قدر، انجام تجمع عزاداران حضرت علی (ع)و برنامه ریزی لازم برای انجام بهینه این مراسم‌ها با همکاری هیئات مذهبی یکی از برنامه‌های مهم و ارزشمند ایام ماه رمضان در این استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک در این جلسه در خصوص برنامه‌ریزی مناسبت‌های مذهبی در طول سال از جمله برگزاری جشن‌های نیمه شعبان گفت: انجام فعالیت‌ها و مراسم‌های این ایام راهی برای تداعی اندیشه‌های اهل بیت(ع)و آماده سازی جامعه برای عصر ظهور است که انجام مراسم‌های دعای ندبه همراه با محتوابخشی مناسب به گفتمان‌های ویژه مهدویت برای قشر جوان همراه با اساتید مجرب نقش مهمی در رسیدن به این هدف خواهد داشت.

در این جلسه هر یک از اعضا نقطه نظرات خود را در برگزاری هر چه بهتر جشن‌های نیمه شعبان و همچنین آماده سازی زمینه برای برنامه‌های ماه مبارک رمضان ارائه کردند.

انجام دعای ندبه پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان، هماهنگی با مسئولین هیئات مذهبی برای حضور گسترده در این مراسم، ساماندهی و برنامه ریزی دقیق جشن نیمه شعبان با ورود اقشار تأثیرگذار و مسئولین هیئات مذهبی در هر یک از این برنامه‌ها به منظور پیشگیری از آسیب‌های ممکن، اعزام مداحان مورد تأیید برای این جشن‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه در خصوص آماده سازی برنامه‌های اعزام مبلغ در ماه مبارک رمضان نیز مصوب شد موضوعات مورد نظر مقام معظم رهبری در محورهای سخنرانی هر یک از مداحان و مبلغین اعزامی لحاظ شود.

بر اساس این گزارش این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، حجت‌الاسلام داود چمانی معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل، حجت‌الاسلام مجید احمدی کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل، مهدی رضائیان کارشناس روابط عمومی و پیگیری حوزه مدیریت و نمایندگان دستگاه‌های عضو در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N321537

وبگردی