آفتاب

حیدرپور: آمانو از حدود وظایف و مسئولیت‌های خود خارج نشود

حیدرپور: آمانو از حدود وظایف و مسئولیت‌های خود خارج نشود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت قوای نظامی کشور یک واجب ملی است چرا که تسلیحات قوی نظامی، خیال تجاوز به خاک ایران را از ذهن متجاوزان دور خواهد کرد.

عوض حیدر پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار‌کرد: آمانو به عنوان مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای حیطه وظایف مشخصی دارد که عدول از آن‌ها برای هیچ کدام از کشورهای عضو آژانس از جمله ایران قابل قبول و پذیرش نیست.

وی افزود: حوزه وظایف آمانو در ارتباط با اجرای صحیح مقررات NPT و موضوعات مرتبط با امور هسته‌ای کشورها است و ایران نیز باید اظهار نظرهای بی پایه و اساس مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای را که هیچ جنبه حقوقی ندارد بی اعتبار محسوب کند و به آن‌ها بی اعتنا باشد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح‌ کرد: مواضع سیاست خارجی ایران به هیچ کشور یا مقام غربی مربوط نیست و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تنها مجاز به بحث پیرامون مساله هسته‌ای کشور و تجهیزات و تکنولوژی‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "ایران باید توان نظامی کشور را ارتقا ببخشد" اظهارکرد: تقویت قوای نظامی کشور یک واجب ملی است چرا که تسلیحات قوی نظامی، خیال تجاوز به خاک ایران را از ذهن متجاوزان دور خواهد کرد چرا که هدف از شکل دهی و سازمان دهی قدرت دفاعی کشور عدم تعرض احتمالی کشورها به خاک ایران است.

حیدر پور گفت: آمانو باید از دخالت در امور ایران دست بردارد و و از حدود وظایف و مسئولیت‌های خود خارج نشود چرا که طرف مذاکره کننده ایران 1+5 است و توافق جامع هسته‌ای ایران باید با این کشورها حاصل شود.

وی ادامه داد: تیم دیپلماسی ایران زیر نظر شورای عالی امنیت ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه مذاکره با 1+5 را در خصوص مسئله هسته‌ای ایران یافته است و باید بر اساس دستور العمل‌های شورای عالی امنیت ملی در روند مذاکرات گام بردارد چرا که دستورات شورای عالی امنیت ملی بر اساس قانون اساسی و مورد نظر مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: اگر تیم مذاکره کننده ایران در روند مذاکرات خود برای دست یافتن به راه حل جامع هسته‌ای با 1+5 با مشکلی مواجه شود و مجبور باشد خارج از چارچوب‌های شورای عالی امنیت ملی حرکت کند باید مکاتبات آنی با تهران برقرار و دستور العمل‌های جدید را از مقامات دریافت کند.

حیدرپور با بیان اینکه "کارشکنی غربی‌ها در روند مذاکرات را قطعی می‌بینم" تصریح‌کرد: به دستیابی ایران به توافق جامع هسته ای در شش ماه نخست تعیین شده امیدوار نیستم چرا که مسائل و چالش‌های پیش روی ایران با طرف غربی بسیار زیاد و صحبت درباره آن‌ها زمان بر و پیچیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نمایندگان 1+5 با عزم جدی برای دستیابی به یک راه حل جامع با ایران وارد میدان مذاکره شوند دست یابی به توافق جامع در شش ماه دوم امکان پذیر است در غیر این صورت باید زمان بیشتری برای جلب حمایت دو طرف و شفاف سازی بیشتر صرف شود.

انتهای پیام

کد N321408

وبگردی