آفتاب

نواهای کودکانه کردستان در آلبوم «ماسی درهم» شنیدنی شد

نواهای کودکانه کردستان در آلبوم «ماسی درهم» شنیدنی شد

آلبوم «ماسی درهم» اثر موسیقایی جدید بابک شریفی و بهنام معصومی از سوی موسسه نغمه حصار وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آلبوم موسیقي که عنوان آن برگرفته از طرح بافت نوعی قالی و قالیچه در شهر سنندج است، 8 قطعه خواب، پروانه ها، کوچکه رش (سیاه سنگ)، صدای آشنا، رهایی، پاییز، هراس و آرتان با هنرمندی بابک شریفی مجد نوازنده عود و بهنام معصومی نوازنده تنبک به علاقه مندان موسیقی ارائه شده است.

بابک شریفی مجد در یادداشتی پیرامون نحوه تولید این آلبوم موسیقایی بیان کرده است: «هنوز هم شب ها صدای گرم و مهربان مادربزرگم گوش دلم را با قصه های شیرینش می نوازد. صدایی که زیبا، باشکوه و سربلند همچون آبیدر، اما غمگین، غریب و تنها چون «کوچکه رش» بود. هنوز هم دستان پر مهرش، زیباترین نقش است در خاطرم، آن هنگام که عاشقانه تار و پود ماسی درهم را با طرحی از دل پاکش می تنید. و اینک پسرم «آرتان» را سوار بر مخمل خاطرات کودکی ام با خود به شهر خواب می برم. دنیایی که در آن زادگاه زیبایم سنندج بازها و هم بازی هایم پدربزرگ و مادربزرگ حضوری همیشگی دارند.

«ماسی درهم» روایتی است موسیقایی از همسفری من و پسرم به خاطرات روزگار کودکی ام. هر قطعه از این اثر بازگویی یک داستان از مجموعه داستان هایی است که خوابی رنگارنگ از رویاهای اصیل شرقی را برای آرتان به ارمغان می آورد و مرا غرق در یادواره های کودکی ام می کند.»

دراین اثر مجموعه ساز بندی، تکنیک نوازندگی و افکت های صدابرداری، همگی در خدمت خلق فضایی است که بتواند تصویری روشن از هر داستان را در ذهن شنونده ایجاد کند. از لحاظ موسیقایی چند تجربه جدید در «ماسی درهم» به کار رفته که ادغام ریتم ها و ملودی ها با لهجه های موسیقایی گوناگون در قالب یک قطعه و همچنین پیاده کردن تکنیک های رایج در نوازندگی دیگر سازها روی باغلاما با حفظ اصالت ساز از جمله آنهاست.

آلبوم «ماسی درهم» به تهیه کنندگی افشین معصومی سال گذشته در استودیو «ال.پی» کشور سوئد تولید و خرداد ماه امسال روانه بازار موسیقی شد.

این آلبوم با قیمت 10 هزار تومان در بازار موسیقی عرضه شده است.

کد N321368

وبگردی