آفتاب

وقوع درگیری‌های جدید بین حامیان و مخالفان خلیفه حفتر در لیبی

وقوع درگیری‌های جدید بین حامیان و مخالفان خلیفه حفتر در لیبی

در حالی که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و گروه‌های تندرو در بنغازی رخ داد، حامیان و مخالفان حفتر در طرابلس دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، حامیان و مخالفان خلیفه حفتر، فرمانده سابق نیروهای زمینی ارتش لیبی که در حال حاضر رهبری "عملیات کرامت" را بر عهده دارد، روز جمعه در طرابلس، پایتخت این کشور دست به تظاهرات زدند.

به دنبال این تظاهرات درگیری‌هایی میان تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس لیبی رخ داد و دو طرف شروع به پرتاب شیشه و سنگ به سمت یکدیگر کردند که موجب زخمی شدن یک تن شد.

به گفته شاهدان عینی، صدای تیراندازی نیز در میان تظاهرات به گوش رسید اما مشخص نشد که شلیک گلوله از سوی پلیس بوده است یا از سوی تظاهرکنندگان مسلح.

از سوی دیگر، هاشم بشر، رئیس سابقه کمیته عالی امنیتی طرابلس از ترور جان سالم به در برد.

برخی افراد مسلح روز جمعه با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده وی را هدف قرار دادند.

در عین حال درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به خلیفه حفتر و گروه‌های تندرو از جمله "انصار الشریعه" در مناطق "الهواری"، "القوارشة"، "سیدی فرج" و فرودگاه "بنینة" واقع در بنغازی رخ داد.

همچنین محمد حجازی، سخنگوی فرماندهی ارتش ملی لیبی اعلام کرد: ما طی عملیات خود علیه گروه‌های تروریستی توانسته‌ایم به 55 درصد اهداف خود برسیم.

وی با بیان اینکه نیروهای وابسته به خلیفه حفتر برخی تروریست‌ها در مرزهای لیبی با تونس و الجزایر را شناسایی کرده‌اند، تاکید کرد که ارتش ملی لیبی با گروه‌های مذکور مقابله خواهد کرد.

حجازی همچنین نسبت به سیطره گروه‌های تروریستی بر گذرگاه‌های مرزی هشدار داد.

این در حالی است که یک منبع نظامی الجزایری اعلام کرد که ارتش این کشور نیز در عملیاتی که علیه گروه‌های تروریستی در غرب لیبی صورت می‌گیرد، مشارکت می‌کند.

از سوی دیگر، پس از استعفای خالد عثمان، یکی از وزرای دولت لیبی، فتحی اونیس، وزیر اقتصاد دولت احمد معیتیق، نخست وزیر جدید لیبی نیز استعفای خود را اعلام کرده است.

انتهای پیام

کد N321235

وبگردی