آفتاب
نماینده سیرجان:

تکمیل 10 کیلومتر باقی‌مانده محور «سیرجان - کرمان» تسریع شود

تکمیل 10 کیلومتر باقی‌مانده محور «سیرجان - کرمان» تسریع شود

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون از 180 کیلومتر پروژه عمرانی محور «سیرجان کرمان» حدود 170 کیلومتر آن ساخته شده که متاسفانه حدود دو سال و نیم است که 10 کیلومتر باقی مانده این محور هنوز تکمیل نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، شهباز حسن‌پور بیگلری در جمع خبرنگاران، درخصوص مشکلات بخش کشاورزی شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در استان کرمان گفت: در حال حاضر کشاورزان شهرستان‌های بردسیر و سیرجان علاوه بر مشکل کمبود آب و عدم توسعه سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این منطقه با معضل مشخص نبودن متولی برای صادرات پسته مواجه هستند.

نبود متولی برای صادرات پسته سیرجان و بردسیر

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت با انتقاد از اینکه هنوز در بخش صادرات متولی مشخصی برای حمایت از محصولات کشاورزی به ویژه پسته وجود ندارد اظهار کرد: متأسفانه به علت اخذ تصمیمات نادرست و غیر کارشناسانه دولت‌ها، درحال حاضر بخش کشاورزی استان کرمان به خصوص شهرستان های بردسیر و سیرجان با مشکلات عدیده ای مواجه شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، اظهار کرد: متأسفانه علاوه بر نبودمتولی برای صادرات پسته، عدم تعیین و تکلیف نرخ ارز و ورود دلالان به بازار خرید و فروش این محصول، باعث بی ثباتی قیمت پسته درکشور شده که این مهم مستلزم ورود هر چه سریعتر وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به منظور حمایت از تولیدکنندگان است.

حسن پور درخصوص صادرات پسته ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پسته محصول کشاورزی معروف استان کرمان به ویژه شهرستان های بردسیر و سیرجان است که خوشبختانه وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده تسریع در توسعه صادرات پسته تولیدی سیرجان و بردسیر را به کشاورزان داد.

ضرورت توسعه صادرات پسته

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر صنعت و معدن و تجارت کارخانه فولاد بردسیر، کارخانه تولید آهن اسفنجی شهرستان بردسیر، کارخانه تولید شمش فولادی بردسیرمورد بازدید قرار گرفته است.

وی درخصوص مشکلات بخش راه سازی حوزه سیرجان و بردسیر نیز گفت: متأسفانه درحال حاضر شهرستان های سیرجان و بردسیر در زمینه راه‌های مواصلاتی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

10 کیلومتر محور«سیرجان کرمان»،2.5 سال است تمام نشده است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، درخصوص پروژه عمرانی محور «سیرجان کرمان»، افزود: بیش از 18 سال است که کلنگ پروژه عمرانی محور «سیرجان _ کرمان» زده شده است و تا به امروز از 180 کیلومتر حدود 170 کیلومتر آن ساخته شده اما حدود 2 سال و نیم است که 10 کیلومتر باقی مانده این محور به منظور اتمام پروژه ساخت هنوز تکمیل نشده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، اظهار کرد: چندی پیش جلسه ای درخصوص ساخت 10 کیلومتر باقی مانده پروژه عمرانی راه سیرجان کرمان در وزارت راه و شهرسازی داشتیم اما متأسفانه هنوز اعتباری در خصوص تکمیل این پروژه نیمه کاره عمرانی تخصیص داده نشده که این مهم باعث خسارات جبران ناپذیری در سرمایه های جانی و مادی مردم شده است.

تشکیل کارگروه برای انتقال آب خلیج فارس به سیرجان و بردسیر

ملت،درخصوص مشکلات شهرستان های سیرجان و بردسیر در استان کرمان،گفت: متأسفانه در حال حاضر نرخ بالای بیکاری،خام فروشی مواد معدنی و نیز تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی از مشکلات عدیده شهرستان های سیرجان و بردسیر است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از اینکه در حال حاضر واحدهای صنعتی سیرجان و بردسیر کمتر از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و بررسی مشکلات عدیده و رفع موانع در سرمایه گذاری های شهرستان های سیرجان و بردسیر چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون وزیر نیرو از این مناطق بازدید کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به کمبود آب در واحدهای صنعتی اظهار کرد: در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به منطقه سیرجان و بردسیر مقرر شد که کارگروهی برای انتقال آب خلیج فارس به شهرستان های بردسیر و سیرجان تشکیل شود که خوشبختانه اکنون عملکردهایی در این زمینه شروع شده است.

سیرجان قطب صنعتی و معدنی استان کرمان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر سیرجان به قطب صنعتی و معدنی استان کرمان تبدیل شده است،گفت: درحال حاضر بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های سیرجان و بردسیر توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است به همین جهت با بهره‌برداری این پروژه‌ها زمینه اشتغال‌زایی برای هزاران نفر از جوانان استان کرمان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

کد N321208

وبگردی