آفتاب
همزمان با اعتراف واشنگتن به تجهیز مخالفان سوریه به سلاح های مرگبار

روزنامه لبنانی:آمریکا درصدد تعلیق حضور سوریه در نشست های سازمان ملل است

روزنامه لبنانی:آمریکا درصدد تعلیق حضور سوریه در نشست های سازمان ملل است

بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی « الاخبار» نوشت که همزمان با اعتراف مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا به مسلح کردن مخالفان سوری با سلاح های مرگبار، واشنگتن تلاش های خود را با کمک همپیمانانش برای تعلیق حضور نماینده سوریه در نشست های سازمان ملل متحد آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز شنبه خود به نقل از منابع دیپلماتیک در نیویورک، افزود: همزمان با نبردهای نظامی ، در راهروهای سازمان ملل متحد نمایندگان واشنگتن، پاریس، ترکیه ، ریاض و دوحه سرگرم گفت وگو و تبادل نظر هستند تا شاید امکانی فراهم شود که نماینده دایم سوریه در نشست های سازمان ملل متحد شرکت نکند.

این روزنامه لبنانی به نقل از منابع دیپلماتیک خود با تاکید به اینکه تعلیق عضویت سوریه در سازمان ملل تقریبا امری غیرممکن است، آمریکا و همپیمانانش درصدد تعلیق حضور نمایندگان رسمی نظام سوریه در جلسات سازمان مللل از جمله شورای امنیت هستند.

منابع الاخبار گفته اند که این کشورها خواستار جلوگیری از ورود نماینده سوریه به جلسات شورای امنیت حتی در جلساتی که مختص سوریه تشکیل می شود، هستند زیرا معتقدند که « بشار الجعفری» نماینده سوریه از این جلسات و تریبون مهم جهانی برای تبلیغ نظام سوریه بهره می برد.

روزنامه لبنانی الاخبار با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش معتقدند باید به « بشار اسد» ریس جمهوری سوریه فهماند که « انتخابات ریاست جمهوری اخیر یک مشروعیت بین المللی به او نمی دهد»، افزود: هفته جاری بررسی هایی در این زمینه صورت می گیرد.

برغم تمام کارشکنی های سیاسی ، نظامی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی و منطقه ای بویژه عربی آنها و تهدیدات گروه های تروریستی تکفیری ، مردم سوریه با استقبالی گسترده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در داخل و خارج شرکت و بار دیگر با رای قاطع خود « بشار اسد» را به عنوان رییس جمهوری کشورشان برگزیدند.

وزارت خارجه آمریکا ، پیشتر محدوده تحرکات الجعفری در این کشور از جمله نیویورک مقر سازمان ملل متحد را محدود و به وی اعلام کرد که از شعاع 40 کیلومتری این سازمان نباید خارج شود.

در همین حال « سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا اعتراف کرده است که این کشور سلاح های مرگبار در اختیار مخالفان مسلح نظام سوریه قرار داده است

تاکنون گفته می شد که آمریکا به ارزش 287 میلیون دلار سلاح های غیرمرگبار در اختیار مخالفان مسلح نظام سوریه قرار داده است.

« هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا هم اعلام کرده است که از ابتدای جنگ و بحران در سوریه خواستار تجهیز مخالفان نظام سوریه به سلاح بوده و اوباما مخالفت می کرده است و بزودی اسناد آنها را در قالب یادداشت هایی منتشر می کند.

خاورم ** 1324
کد N321043

وبگردی