آفتاب

سازمان ملل: درگیری‌های اخیر در یمن 20 هزار تن دیگر را بی‌خانمان کرد

سازمان ملل: درگیری‌های اخیر در یمن 20 هزار تن دیگر را بی‌خانمان کرد

سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه در یمن نسبت به بی‌خانمانی بیش از 20 هزار تن دیگر در پی درگیری شدید میان نیروهای دولت و شورشیان مسلح در دو هفته اخیر ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرهان حق، معاون دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری گفت: دفتر سازمان ملل در خصوص هماهنگی امور بشردوستانه می‌گوید که از دو روز پیش توافق‌نامه‌ای در استان عمران واقع در شمال یمن به اجرا درآمده و حفظ شده است. اما جاده اصلی از صنعا به عمران همچنان بسته است.

وی افزود: بسته بودن این جاده باعث اختلال در ارسال کمک به گروه دیگری متشکل از 40 هزار تن که از سال 2011 میلادی بی‌خانمان شده و نیازمند غذا، آب و دارو هستند نیز شده است.

حق ادامه داد: تعدادی از شرکای امور بشردوستانه به عملیات خود در شهر عمران ادامه می‌دهند اما تمامی عملیات در خارج از این شهر به حالت تعلیق درآمده است. ارزیابی لازم به محض آنکه شرایط امنیتی اجازه دهد انجام خواهد شد.

نیروهای مسلح یمن با شورشیان حوثی روز چهارشنبه به توافق‌نامه آتش‌بسی در عمران دست یافتند.

این توافق‌نامه در نیمه شب چهارشنبه ساعت 9 شب به وقت محلی امضا شد. در این آتش‌بس پایان تمامی عملیات‌های نظامی از سوی هر دو طرف، استقرار ناظران نظامی بی‌طرف و بازگشایی جاده اصلی این شهر به صنعا قید شده است.

شورشیان حوثی در چند ماه گذشته با ارتش یمن و مبارزان قبیله‌ای در استان‌های شمالی مبارزه کردند و باعث کشته شدن 100 تن شده‌اند.

انتهای پیام

کد N321017

وبگردی