آفتاب

واتیکان: دعوت پاپ از پرز و عباس برای دخالت در خاورمیانه نیست

واتیکان: دعوت پاپ از پرز و عباس برای دخالت در خاورمیانه نیست

تهران-ایرنا- واتیکان روز جمعه اعلام کرد که پاپ فرانسیس با دعوت از شیمون پرز و محمود عباس امید دارد به «مذاکرات بی پایان» پایان دهد و صلح را جایگزین آن کند، اما قصد دخالت در سیاست خاورمیانه را ندارد.

به گزارش ایرنا، دعوت از شیمون پرز رییس رژیم صهیونیستی و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی در حالی از سوی پاپ صورت می گیرد که فلسطینیان در واکنش به ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و عدم التزام این رژیم به روند صلح، دولت وحدت فلسطینی را با محوریت دو جنبش حماس و فتح تشکیل داده اند.

این اقدام همچنین پس از سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به سرزمین های اشغال شده فلسطین و دیدار با سران رژیم صهیونیستی انجام می شود.

به گزارش رویترز، قرار است پرز و عباس در واتیکان برای صلح دعا کنند. همچنین این دو در غرس کردن نهال زیتون به عنوان نماد صلح شرکت خواهند کرد.

پییر باتیستا پیتزابالا، یکی از مقامات ارشد واتیکان و سازمان دهنده این دیدار گفت: ˈاین لحظه ای است که رو به خدا خواهیم آورد تا با صلح بر ما منت گذارد...این لحظه ای است که تمرین سیاست متوقف می شود.ˈ

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی افزود: ˈاین دعوتی برای سیاستمداران است تا بایستند و به آسمان نگاه کنند. همه وقوع اتفاقی را خواستارند...تغییر چیزی. همه از این مذاکرات دایمی بی پایان خسته شده اند.ˈ

مقام ارشد واتیکان افزود: ˈپاپ نمی خواهد وارد قضایای سیاسی مرتبط با نزاع اسراییلی – فلسطینی شود؛ نزاعی که همه ما جزئیاتش را از حرف اول الفبایش تا پایان می دانیم.ˈ

وی افزود: پاپ فرانسیس هرگز وارد مناقشه های مرزی یا شهرک سازی ها نخواهد شد بلکه قصد او کمک به فراهم کردن شرایطی اجتماعی و دینی است که از طریق آن، صلح حاکم شود.

شبس**9241**1551
کد N320885

وبگردی