آفتاب

هیلاری کلینتون از تأیید اشغال نظامی عراق ابراز پشیمانی کرد

هیلاری کلینتون از تأیید اشغال نظامی عراق ابراز پشیمانی کرد

نیویورک- ایرنا- هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کتابی که بزودی منتشر می کند، صراحتاً از تأیید اعزام ارتش آمریکا به عراق و اشغال آن کشور ابراز پشیمانی کرده و می نویسد که بسیاری از سناتورهای دیگر نیز به مانند وی معتقدند ایکاش در سال 2002 به آن رأی موافق نمی دادند.

به گزارش ایرنا هیلاری کلینتون که در کسوت نماینده مجلس سنای آمریکا در سال 2002 به اشغال عراق رأی داده بود در کتاب خود که بزودی با عنوان ˈگزینه های دشوارˈ روانه بازار خواهد شد درباره تأیید اشغال عراق نوشت: مختصر و ساده بگویم. اشتباه کردم!

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا، کلینتون در کتاب خود نوشته است: خیلی از سناتورها بعداً آرزو می کردند که به آن رأی موافق نمی دادند. من هم یکی از آنها بودم.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا می افزاید: بعداً با هر نامه ای که به خانواده سربازان کشته شده در نیویورک می فرستادم احساس رنج بیشتری به من دست می داد.

ناظران سیاسی می گویند؛ هرچند هیلاری کلینتون در گذشته بارها به نوعی از اشغال عراق و تأیید آن ابراز ناراحتی کرده بود، اما این نخستین بار است که وی صراحتاً از اقدامش ابراز پشیمانی می کند.

هیلاری کلینتون و جو بایدن دو چهره مطرح دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هستند.

در آمریکا گفته می شود وزیر خارجه پیشین آمریکا، خود را مشهورترین چهره زن جهان می داند و فکر می کند مقام ریاست جمهوری کاملاً برازنده وی خواهد بود.

چندی پیش یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد در صورت نامزدی هیلاری کلینتون برای انتخابات ریاست جمهوری، وی شانس خوبی برای پیروزی بر رقیبان جمهوریخواه و جانشینی اوباما خواهد داشت.

اشغال نظامی عراق که در سال 2003 به دستور جورج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا انجام شد، علاوه بر تلفات بسیار سنگین در میان مردم عراق به مرگ چهار هزار و 500 سرباز آمریکایی انجامید و هزینه بسیار هنگفتی بر اقتصاد و اعتبار بین المللی آمریکا تحمیل کرد.

اروپام/2251**1908**1504
کد N320781

وبگردی