آفتاب

کارکنان متروی سائوپائولو اعتصاب خود را به طور نامحدود ادامه می دهند

کارکنان متروی سائوپائولو اعتصاب خود را به طور نامحدود ادامه می دهند

مادرید- ایرنا - کارکنان متروی سائوپائولو برزیل در نشست پنجشنبه شب خود تصمیم گرفتند به اعتصاب آغاز شده از پنجشنبه ادامه داده و آن را به اعتصابی نامحدود تبدیل کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، کارکنان مترو در حالی چنین تصمیمی را گرفتند که نمایندگان شرکت مترو درخواست افزایش 2/12 درصدی حقوق از سوی کارکنان را نپذیرفتند. این در حالی است که کارکنان پیش تر خواهان افزایش 5/16 درصدی حقوق خود بودند.

در این راستا کارکنان مترو اعلام کرده بودند که اگر شرکت مترو اجازه دهد که مسافران بدون پرداخت پول وارد مترو شوند، به کار خود باز خواهند گشت اما شرکت مترو با این پیشنهاد بشدت مخالفت کرده بود؛ زیرا به گفته ˈلوییز آنتونیو کاروایو پاچکوˈ رییس شرکت، مترو با این کار پنج میلیون رئال برزیلی (2/2 میلیون دلار) ضرر می بیند.

به گفته ˈجوراندیر فرناندسˈ رییس بخش حمل و نقل سائوپائولو، در آخرین ساعت شب گذشته 37 ایستگاه از 61 ایستگاه مترو که از سوی دولت سائوپائولو مدیریت می شود، بازگشایی شده بود و 24 ایستگاه مابقی، همچنان تعطیل بودند. در این راستا در طول روز پنجشنبه 9/3 میلیون مسافر به طور مستقیم تحت تأثیر این اعتصاب قرار گرفتند.

دادگاه سائوپائولو حکم کرده بود که 70 درصد ترن های مترو در ساعت های عادی تردد کنند و 100 درصد ترن ها در ساعت های اوج ترافیک (6 تا 9 صبح و 16 تا 19بعدازظهر) فعالیت داشته باشند. در این ارتباط، سندیکایی که نماینده کارکنان مترو به شمار می رود به دلیل آنکه به حکم دادگاه عمل نکرده، باید جریمه ای به مبلغ 100 هزار رئال پرداخت کند.

در همین حال، شهر سائوپائولو در ساعت 10 صبح و هنگامی که مترو تعطیل بود به اوج ازدحام خود رسید و در مجموع موجب ترافیکی به طول 204 کیلومتر در سطح شهر رسید. یکی از گرفتار شدگان در ترافیک ناشی از اعتصاب، تیم ملی برزیل بود که امشب (جمعه) به وقت محلی در استادیوم ˈمورومبیˈ به مصاف تیم صربستان خواهد رفت. در همین ارتباط، اتوبوس تیم ملی برزیل حدود یک ساعت طول کشید تا فاصله هفت کیلومتری میان فرودگاه تا هتل را طی کند.

اعتصاب مذکور درست هنگامی صورت گرفته که یک هفته به آغاز مسابقات جام جهانی و نخستین دیدار این مسابقات بین برزیل و کرواسی باقی مانده است.

اروپام**1234**1504
کد N320731

وبگردی