آفتاب
حمایت آمریکا از تروریسم؛

هیلاری کلینتون : من خواستار تسلیح شورشیان سوری از ابتدای بحران سوریه بودم

هیلاری کلینتون : من خواستار تسلیح شورشیان سوری از ابتدای بحران سوریه بودم

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در کتابی که اخیرا منتشر شده، اعتراف کرده است از ابتدای آغاز بحران در سوریه خواهان تسلیح شورشیان سوریه بوده اما رئیس جمهور ایالات متحده در آن زمان با این ایده مخالف بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، "هیلاری کلینتون" در کتاب جدید خود که با نام "انتخابهای سخت" منتشر شده می نویسد که از آغاز بحران در سوریه وی خواستار تسلیح شورشیان فعال در این کشور عربی بود، اما "باراک اوباما" با این نظر مخالف بود از همین رو تسلیح شورشیان در این کشور به تعویق افتاد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا که از وی به عنوان اصلی ترین نامزد دموکراتهای آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی یاد می شود درباره بحران سوریه در این کتاب می نویسد : مشکلات موجود اغلب پاسخهایی روشن دارند و در حقیقت یکی از مواردی که سبب می شد این مشکلات حل نشود، آن بود که هر گزینه ای که مطرح می شد بدتر از گزینه های دیگر بود.

کلینتون در این کتاب به صراحت اعلام می کند که به اعتقاد وی بهترین راه برای براندازی حکومت بشار اسد، آموزش شورشیان و تسلیح آنها بوده است.

کلینتون در حالی از تمایل برای تسلیح شورشیان سوری سخن می گوید که موسسه رند در گزارش جدید خود، این گروههای تروریستی را تهدیدی بالقوه برای آمریکا توصیف کرده است.

به نوشته گاردین، انتشار این کتاب می تواند به نوعی آغاز غیر رسمی فعالیتهای انتخاباتی از سوی هیلاری کلینتون محسوب شود. و این در حالی است که جمهوریخواهان آمریکا برای کم کردن شانس وی در انتخابات 2016 در تلاش هستند تا به نوعی بار دیگر وی را مسئول اصلی تحولات لیبی در سال 2012 که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا در بنغازی شد معرفی کنند.

 

 

کد N320624

وبگردی