آفتاب

واکنش تند آلمان به ادامه طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی

واکنش تند آلمان به ادامه طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی

برلین- ایرنا- دولت آلمان با انتقاد شدید و ابراز نگرانی از برنامه رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی های جدید در کرانه باختری و شرق بیت المقدس،این اقدام را موجب اخلال در روند تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه و دستیابی به صلح دائمی در منطقه دانست.

به گزارش ایرنا، ˈکریستیانه ویرتسˈ معاون سخنگوی دولت آلمان روز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران با ابراز نگرانی نسبت به این مسأله،گفت: تصمیم دولت اسرائیل با شهرک سازی های جدید این خطر را به دنبال خواهد داشت که کوشش ها برای ادامه مذاکرات صلح با مشکل مواجه شده و وضع از این که هست، سخت تر شود.

این مقام دولت آلمان از دو طرف درگیر در مناقشه خاورمیانه خواست از دست زدن به اقدامات یکجانبه تحریک آمیز خودداری کرده و اقدامات اعتماد ساز انجام دهند.

معاون سخنگوی دولت آلمان همچنین با درخواست از دولت اسرائیل برای انصراف از تصمیم خود در زمینه شهرک سازی های جدید، تأکید کرد که تنها گزینه برای دستیابی به صلح دائمی، راه حل تشکیل دو دولت است.

در همین ارتباط ˈمارتین شفرˈ سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز از تماس تلفنی فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان با همتای اسرائیلی خود و همچنین نخست وزیر دولت خودگردان فلسطینی در این خصوص خبر داد.

شفر افزود: وزیر امور خارجه آلمان در تماس های تلفنی خود که روز گذشته و امروز انجام شده است، بر حساس بودن شرایط تأکید کرده و از دو طرف خواسته است تا برای از بین نرفتن امید عملی شدن راه حل تشکیل دو دولت، تلاش کرده و از دست زدن به اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند.

این درحالی است که اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی عمیق از قصد رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح های جدید شهرک سازی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس اشغال شده، از تل آویو خواستار لغو این طرح ها شده است.

ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از طرح های شهرک سازی این رژیم شامل ساخت بیش از سه هزار واحد مسکونی برای صهیونیست ها در کرانه باختری و بخش شرقی بیت المقدس اشغال شده، سخن گفت.

این تصمیم در حالی از سوی رژیم صهیونیستی گرفته شده که تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین این روزها از حمایت قاطع جامعه بین المللی برخوردار شده است.

اروپام**2051**1701**1504
کد N320619

وبگردی