آفتاب

تبعات یک پیروزی، رهبر حزب ضد یوروی انگلیس قربانی رسوایی اخلاقی شد

تبعات یک پیروزی، رهبر حزب ضد یوروی انگلیس قربانی رسوایی اخلاقی شد

مهر نوشت:

رهبر حزب ضد یوروی انگلیس که از پیروزی حزبش در انتخابات اخیر اروپا خرسند بود به یکباره درگیر یک پرونده فساد شد و انتشار تصاویر وی در یکی از روزنامه های این کشور موجب شده تا پیروزی او در مقابل احزاب سنتی بریتانیا رنگ ببازد.

 "نایجل فاریج" رهبر حزب بریتانیایی مستقل که در انتخابات اخیر اروپا توانست در مقایسه با احزابی همچون کارگر و محافظه کار، نتایج خوبی به دست بیاورد درگیر یک پرونده فساد اخلاقی شده است.

فاریج که خود را آماده حضور در پارلمان اروپا می کرد و برخی رسانه ها حتی پیش بینی می کردند که حزب بریتانیای مستقل (استقلال بریتانیا) به همراه دیگر احزاب ضد یورو که در این انتخابات نتایج خوبی کسب کرده اند اقدام به تشکیل یک ائتلاف جدید کرده و احزاب سنتی اروپا را به چالش خواهند کشید اکنون باید پاسخگوی سوالات بی شماری باشد که به سبب انتشار عکس هایش در روزنامه دیلی میرور شکل گرفته اند.

روزنامه دیلی میرور در شماره امروز خود تصاویری از نایجل فاریج به همراه یک زن را منتشر کرده است. این زند "آند سوتری" نام داشته و رئیس یکی از شرکتهای معروف گردشگری در انگلیس است.

به نوشته رسانه های انگلیسی ماجرای این رسوایی به این شکل است که فاریج برای شرکت در کنفرانسی در خصوص گردشگری به مالت رفته بود و آند سوتری نیز در این مراسم حضور داشت و گویا سوتری در همان هتلی اقامت داشت که نایجل فاریج نیز در آن حاضر بود.


تصاویر منتشر شده از فاریج و سوتری در روزنامه دیلی میرور

در تصاویر منتشر شده، فاریج در حالی که دست سوتری را گرفته و وی را به داخل هتل هدایت می کند دیده می شود. در این تصاویر البته عصایی نیز در دست سوتری وجود دارد و فاریج پس از انتشار این تصاویر اعلام کرده از آنجا که این زن به سختی قادر به حرکت بود وی فقط به او کمک کرده تا به داخل هتل برود و هیچ ارتباطی میان وی و این زن وجود ندارد.

البته دیلی میرور دست به یک اقدام دیگر نیز زده و این تصاویر را به همسر فاریج نیز نشان داده است. بر اساس گزارش این روزنامه، همسر فاریج که آلمانی است پس از دیدن تصاویر گفته است نظری درباره آنها ندارد.

به نوشته دیلی میرور، فاریج و سوتری تا بعد از نیمه شب مشغول نوشیدن مشروبات الکی در بار هتل هیلتون مالت بوده اند و حتی بعد از آنکه بار تعطیل شده فاریج از آن خارج نشده است.

گویا فاریج برای شرکت در این کنفرانس مبلغی بین 5 تا 10 هزار پوند پرداخت کرده اما رهبر حزب بریتانیایی مستقل این ادعا را رد کرده است.

به هر ترتیب آنچه درباره این خبر مهم است رسوایی فاریج و ارتباط او با یک زن نیست چون اغلب مقامات غربی چنین ارتباطاتی را دارند، بلکه نکته مهم آن است که این موضوع بعد از پیروزی وی و حزبش در انتخابات اروپا برملا می شود. در این میان برخی معتقدند که فاریج قربانی پیروزی خود در اروپا شده است. یعنی آنکه احزاب سنتی بریتانیا که خواهان شکل گرفتن رقیب و قدرت جدیدی در انگلیس نیستند به نوعی فاریج را قربانی کرده اند تا وی در انتخابات آتی مشکل خاصی را برای آنها به وجود نیاورد.

49261

کد N320543

وبگردی