آفتاب

تبریک کاترین اشتون به سیسی

تبریک کاترین اشتون به سیسی

اتحادیه اروپا پیروزی سیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تبریک به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور منتخب مصر به خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، بر تمایل این اتحادیه برای همکاری با قاهره تاکید کرد.

وی در همین حال بار دیگر از بازداشت فعالان مصری توسط نیروهای امنیتی این کشور ابراز نگرانی و بر لزوم آزادی بیان و تجمعات در مصر تاکید کرد.

از سوی دیگر محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهور موریتانی نیز پیروزی سیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و نسبت به افزایش توسعه و رشد و شکوفایی آتی در مصر ابراز امیدواری کرد.

همچنین قاهره، رئیس جمهوری موریتانی را برای حضور در مراسم سوگند سیسی دعوت کرد.

از سوی دیگر منابع اعلام کردند، با توجه به شرایطی که درخصوص انتخابات در کشور موریتانی وجود دارد، ولد عبدالعزیز قادر به حضور در این مراسم نخواهد بود.

در مراسمی که قرار است به مناسبت پیروزی سیسی و ادای سوگند وی به عنوان رئیس جمهور جدید مصر برگزار شود از 35 رهبر جهان بجز رئیس جمهوری ترکیه و نیز مقامات قطر برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است.

حسن روحانی،‌ رئیس جمهوری ایران از جمله دعوت شدگان به این مراسم است.

محمد منشاوی، معاون رئیس دادگاه قانون اساسی مصر عنوان داشت: سیسی روز یکشنبه در مقابل مجمع عمومی این دادگاه و با حضور عدلی منصور،‌ رئیس جمهوری سابق موقت مصر سوگند یاد خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N320487

وبگردی