آفتاب
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

حل مشکلات منحصر به دولت نیست

حل مشکلات منحصر به دولت نیست

بشار اسد با این رای بالا آمریکار را مایوس کرد که آمریکا نمی‌تواند با مکاید خود در سوریه نفوذی داشته باشد./بعد از امام فردی که همانند فریاد می‌زند، در روحیه، شهامت،‌ زهد و اشراف به مسائل همانند امام است، به روی کار آمد و این توفیق بزرگی است که بعد از امام(ره) انقلاب آسیب ندید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: حل مشکلات منحصر به دولت نیست و هر سه قوه باید برای حل این مسائل وارد شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم بیانات ارزشمندی اظهار داشتند و اگر کسی بخواهد دشمن را به خوبی بشناسد، باید به این بیانات توجه خاصی داشته‌ باشد.

وی با اشاره به حمله تروریست‌ها به شهر سامرا اظهار داشت: حمله به سامرا عجیب است. جانیان دست‌بردار نیستند و دشمن در هر لحظه می‌خواهد ضربه بزند و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید هوشیار بود، هر چند که طبق آخرین اطلاعات به لطف خدا اکثر این تروریست‌ها نابود شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص روز 15 خرداد تصریح کرد: 15 خرداد، روز بزرگی است و مردم امتحان خود را پس داده‌اند و نشان داده اند که تابع ولایت فقیه هستند.

موحدی کرمانی ادامه داد: در آن روز جنایت شد و سیل خون راه افتاد اما نشان داد هر چند که سیل خون راه بیفتد اما مردم ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات سوریه و پیروزی بشار اسد در آن ابراز داشت: این انتخابات نشان داد مردم سوریه در برابر تمام توطئه‌ها و تروریست‌ها ایستاده و بیدارند و بشار اسد با این رای بالا آمریکار را مایوس کرد که آمریکا نمی‌تواند با مکاید خود در سوریه نفوذی داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) یادآور شد: امام(ره) از فرصت استفاده کرد. ایشان با شاه جانی روبرو شد که دیوانه‌وار آدم می‌کشت و افراد را به زندان می‌انداخت و طوق بردگی آمریکا را بر گردن انداخت.

موحدی کرمانی افزود: در چنین شرایطی امام دید که می‌تواند از شرایط استفاده کند و بنابراین امام به وعاظ دستور داد تا افشاگری کنند و همین بیانات مردم را بیدار کرد و انقلاب پیروز شد.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری انقلاب پس از ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: بعد از امام فردی که همانند فریاد می‌زند، در روحیه، شهامت،‌ زهد و اشراف به مسائل همانند امام است، به روی کار آمد و این توفیق بزرگی است که بعد از امام(ره) انقلاب آسیب ندید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اشراف کامل و بینش اسلامی شرایط کشور و جهان را درباره انقلاب زیر نظر دارد، تاکید کرد: وقتی ایشان مشکلی را بیان می‌کند بجاست. بیخود نیست که امسال، سال اقتصاد و فرهنگ است و تذکرات و هشدارهای ایشان مهم است.

موحدی کرمانی با تاکید براینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ مهمتر از اقتصاد است، بیان کرد: فرهنگ اسلامی است که می‌تواند شئون کشور را وزین کند و جلوی انحراف را بگیرد.

وی ادامه داد: شئون سیاسی،‌ اقتصادی و... باید یک پیوست با فرهنگ اسلامی داشته باشد و گرنه انقلاب آسیب می‌بیند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید به غرب برای حل مسائل اقتصادی دلبستگی داشت بلکه باید به درون توجه کافی داشت و از جوانان استفاده کرد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه پیشرفت‌های هسته‌ای باید ادامه یابد و متوقف نشود، تصریح کرد: باید عزت اسلامی حفظ و حقوق مردم مراعات شود و خدارا شکر این دستورات از سوی هیات ایرانی رعایت شده و با اطاعت از این فرامین مذاکرات ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه مردم ما در جبهه نظامی نشان دادند که مرد جنگ هستند، یاد‌آور شد: مردم ما در بعد اقتصادی هم نشان دادند که مردان رمضان هستند و در این باره آمادگی خودرا نیز نشان دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مردم و مسئولان اظهار داشت: جلوی اسراف گرفته شود و مسئولان دیگر مبلمان جدید نخواهند. از تشریفات بکاهید و به معنویت بیافزاید.

موحدی کرمانی خطاب به ثروتمندان خاطر نشان کرد: ثروتمندان به فقرا توجه و عنایت ویژه داشته باشند. بخشی از اموال آن‌ها متعلق به فقراست و من از آن‌ها می‌خواهم تا مال فقرا را بدهند.

وی با بیان اینکه فاصله طبقاتی بسیار خطرناک است و باید این فاصله کاسته شود، تاکید کرد: هم دولت و هم بالاخص مجلس باید برای کاستن این فاصله گام‌هایی بردارند که یکی از این‌ها فاصله حقوق‌ها است. این چه حقوق‌هایی است؟ نمی‌شود که کل بودجه را دانه درشت‌ها ببلعند و بعد ماتم گرفت که بودجه نداریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مردم بیان کرد: از مردم می‌خواهم از تولیدات داخلی استفاده کنم و در استفاده از تولیدات خارجی صرف نظر کنند. چرا باید به اقتصاد کشورهای خارجی کمک کنیم و از تولیدات داخلی استفاده نکنیم؟ البته کیفیت داخلی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه حل مشکلات منحصر به دولت نیست و هر سه قوه باید برای حل این مسائل وارد شوند، ابراز داشت: من باید از دولت به خاطر طرح جامع سلامت که آن را اجرا کرد، تشکر کنم. مردم خیلی خوشحال هستند و از رئیس جمهور به خاطر این مسئله تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور اسلامی است پس چهره‌اش نیز باید اسلامی باشد، تاکید کرد: نمایان شدن بدحجاب‌ها دهن‌کجی به اسلامیت نظام و شهداست و با این کار خون شهدا پایمال می‌شود و بنابراین نبایدمسئولان به چنین چیزی رضایت بدهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: اگر گناهی به شکل سری انجام شود ما مسئولیتی نداریم و مجاز به تفحص هم نیستیم ولی اگر گناه به شکل آشکار صورت گیرد، براساس روایات همه گناهکاریم.

موحدی کرمانی خطاب به صداوسیما بیان کرد: مردم در فیلم‌ها تحمل دیدن چهره‌های بدنام و بدسابقه را ندارند ولو این هنرمند، هنرمندی قوی باشد و وقتی مردم این افراد را می‌بینند از شهدا خجالت می‌کشند.

وی خطاب به مسئولان دولتی و بالاخص وزارت علوم تصریح کرد: مسئولان مراقب باشند تا فعالان فتنه نفوذ نکنند. این قضیه تعدادی از مسئولان و نمایندگان مجلس را ناراحت کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسئولان وزارت ارشاد گفت: مسئولانی که متصدی دادن مجوز به کتاب و نشریه هستند مراقب باشند نمایشگاهی نباشد که کتاب‌هایی ضاله در آن باشد و از آن طریق به دست خانواده‌ها برسد و خانواده‌ها را آلوده کند.

کد N320425

وبگردی