آفتاب

سیاست اقتصادی روسیه برای مقابله با تحریم غرب/ اپک جدید با شرکت ایران تشکیل شود

سیاست اقتصادی روسیه برای مقابله با تحریم غرب/ اپک جدید با شرکت ایران تشکیل شود

مسکو - ایرنا- روزنامه پرشمارگان کامرسانت روز جمعه در تارنمای خود از ارایه طرح جدیدی در حوزه سیاستگزاری اقتصادی روسیه به منظور مقابله با تحریم های ضدروسی غرب از سوی ایگور سچین رییس ˈروس نفتˈ غول انحصاری تولید نفت روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا در مطلب روزنامه کامرسانت آمده است: ایگور سچین رئیس شرکت ˈروس نفتˈ در نشست اخیر کمیسیون ریاست جمهوری در زمینه انرژی، سیاست جدید اقتصادی این بخش را در شرایط تحریم های غربی اعلام کرد.

گزارش حاکی است: سچین در این نشست پیشنهاد کرد که میادین نفت و گاز سیبری شرقی و خاور دور سریع تر بین شرکت ها توزیع شوند، تعرفه های کالاهای شرکت های انحصاری کاهش یابند، صادرات گاز آزاد شود و به اصطلاح ˈمانور مالیاتیˈ (کاهش بعضی مالیات ها و افزایش مالیات های دیگر) لغو شود.

در گزارش روزنامه روسی اضافه شده است: سچین اوایل ماه آوریل امسال نیز در ارتباط با احتمال اعمال تحریمهای غربی پیشنهادهای خود را برای ولادیمیر پوتین ارسال کرده بود که رئیس جمهور روسیه دستور داد این پیشنهادها در نشست کمیسیون که در شهر آستراخان تشکیل شد، بررسی شوند.

در گزارش تشریح شده است: البته اوضاع برای روسیه خیلی وخیم نیست زیرا ذخایر دولتی نفت در اروپا فقط برای پنج ماه و در آمریکا برای شش ماه کفایت می کند و دریافت نفت از خاورمیانه هزینه های مصرف کنندگان غربی را افزایش خواهد داد.

در گزارش کامرسانت آمده است: سچین تأکید می کند که در حال حاضر خطر قطع صادرات وجود ندارد ولی باید همه احتمالات را در نظر گرفت. وی نتیجه می گیرد که باید سیاست جدید اقتصادی را طراحی کرد.

برپایه گزارش روزنامه روسی، سچین در نشست کمیسیون انرژی ریاست جمهوری روسیه همچنین پیشنهاد کرده است که ˈاوپک جدیدˈ با شرکت ایران، ونزوئلا، آنگولا، برزیل و قزاقستان تشکیل شود.

ایگور سچین رییس شرکت دولتی ˈروس نفتˈ از شخصیت های بانفوذ و سرشناس تصمیم سازی روسیه و از افراد نزدیک به پوتین است که پس از چندسال فعالیت در پست های ارشد مدیریتی هم اکنون ریاست غول انحصاری تولید نفت این کشور را بر عهده دارد.

اروپام/518/1547
کد N320371

وبگردی