آفتاب
سی ان ان خبر داد:

مغز متفکر حملات انتحاری طالبان پاکستان کشته شد

مغز متفکر حملات انتحاری طالبان پاکستان کشته شد

مغز متفکر حملات انتحاری در پاکستان که از اعضای ارشد گروه تحریک طالبان و و عضو خانواده "محسود" بود در درگیریهای داخلی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، عصر روز گذشته خودرو حامل "عاشق الله محسود" از سوی مردان مسلح مورد حمله قرار گرفت.عاشق الله از افراد بانفوذ در گروه تحریک طالبان محسوب می شد که به مغز متفکر حملات انتحاری این گروه شهرت داشت. وی جانشین "قاری حسین محسود" شده بود که مسئولیت انفجارهای طالبان در پاکستان را برعهده داشت.

یکی از اتهامات وارده بر عاشق الله به غیر از هدایت و آموزش نیروهای انتحاری، به کارگیری کودکان به عنوان عوامل انتحاری بود.

به نوشته سی ان ان، هنوز هیچ گروهی مسئولیت ترور عاشق الله محسود را برعهده نگرفته، اما به احتمال زیاد وی قربانی درگیریهای داخلی میان نیروهای طالبان شده است.

طالبان پاکستان از چند ماه قبل و به ویژه بعد از جدی شدن مذاکرات صلح، گرفتار اختلافات داخلی شد  همین امر سبب شد تعداد قابل توجهی از نیروهای آن در این درگیریها کشته شوند. در واقع این گروه به نوعی درگیر جنگ قدرت شده است. از نوامبر سال گذشته میلادی که "بیت الله محسود" رهبر تحریک طالبان در حمله پهپادهای آمریکایی کشته شد، چهره های مختلف این گروه برای به دست گرفتن رهبری آن وارد رقابت با یکدیگر شدند که این رقابت رفته رفته رنگ و بوی خشونت به خود گرفت.

کد N320267

وبگردی