آفتاب

سالگرد ارتحال امام (ره) در تایلند برگزار شد

سالگرد ارتحال امام (ره) در تایلند برگزار شد

مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مسجد بزرگ روح‌الله در تایلند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه‌ای در مسجد بزرگ روح‌الله در شهر ناخات سیتامارات واقع در جنوب تایلند برگزار شد.

این مراسم با حضور با حضور کمالیان سفیر ایران در تایلند، نجاریان‌زاده رایزن فرهنگی کشورمان، حجت‌الاسلام کریمی قدوسی نماینده جامعة‌المصطفی(ص) در تایلند، حجت‌الاسلام سید سلیمان حسینی مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) و با حضور بیش از 500 تن از شیعیان و شیفتگان آن امام سفر کرده برگزار شد.

در این برنامه حجت‌الاسلام سید سلیمان حسینی پیرامون شخصیت و رهبری امام گفت: امام خمینی(س)شخصیتی بودند که اسلام را در جهان زنده کردند و روح بیداری و آزادگی را برای ما به ارمغان آورد. امام شخصیتی بود که با ساده زیستی و بدون توجه به دنیا نهضتی را آغاز کرد که سرانجام آن تشکیل یک نظام اسلامی بود که در جهان کنونی با رهبری مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(س) جایگاه ویژه‌ایی یافته و به ام‌القرای جهان اسلام و یک کشور اسلامی مقتدر مبدل شده است.

سفیر ایران در تایلند نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) دو ویژگی بارز داشت. اول اینکه ایشان هر چند در ایران متولد شد و یک ایرانی بود، ولی افکار و اندیشه‌های معظم له جهانی بود و ایشان با توجه به داشتن ابعاد گوناگون علمی و دینی و سیاسی یک شخصیت جهانی بودند که شخصیت ایشان فراتر از علایق نژادی و قومی بود و به جهان اسلام می‌اندیشید و به همین خاطر نه تنها مسلمانان، بلکه بسیاری از آزادگان جهان از ایشان پیروی می‌کردند.

وی تصریح کرد: دوم اینکه ایشان یک کار بزرگی را انجام دادند و آن اینکه اسلام را مجدداً در جهان احیاء کرد و حقیقت دین را به ما نشان دادند و عظمت اسلام را به ما هدیه دادند و ما را متوجه اسلام حقیقی و صراط مستقیم نمودند و به ما مسلمانان عزت دادند و ما را در برابر جهانیان سربلند کردند، به گونه‌ای که ما مسلمانان می‌توانیم به وجود ایشان افتخار کنیم.

حجت‌الاسلام کریمی قدوسی نیز اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) دارای ویژگی‌های زیادی بودند که ایشان را در جهان منحصر به فرد ساخته بود و بنده در این مراسم تنها به یکی از ویژگی‌های بارز ایشان که شجاعت ایشان بود، اشاره خواهم کرد.

وی تصریح کرد: حضرت امام با توجه به اینکه یک انسان الهی بود و برای رضای خدا قیام کرده بود، از هیچ قدرتی ترس و خوفی نداشت و با تمسک به قرآن و آموزه‌های ائمه هدی علیهم السلام، شجاعانه در برابر استکبار و طاغوت زمان قیام کرد و در نهایت توانست این پیروزی عظیم را کسب و جمهوری اسلامی ایران را بنیانگذاری کند.

انتهای پیام

کد N320032

وبگردی