آفتاب
پس از دیدار با جان کری؛

لاوروف: آمریکا رهبری اوکراین را برای توقف خشونت‌ها تحت فشار بگذارد

لاوروف: آمریکا رهبری اوکراین را برای توقف خشونت‌ها تحت فشار بگذارد

وزیر خارجه روسیه از آمریکا خواست رهبر جدید اوکراین را برای توقف خشونت‌ها و مذاکره با جدایی طلبان تحت فشار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با جان کری، همتای آمریکایی خود در جمع خبرنگاران در پاریس گفت که دولت حامی غرب اوکراین باید نخستین گام را برای توقف درگیری‌ها بردارد.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از لاوروف گزارش داد: نخستین گام باید توقف عملیات به اصطلاح ضد تروریستی باشد و من متقاعد شده‌ام که لوهانسک و دونتسک در این زمینه به آنچه که بیش از یکبار اعلام کرده‌اند، جامه عمل می‌پوشانند. آن‌ها برای آتش بس و نشستن بر سر میز مذاکرات آماده هستند.

لاوروف افزود: ما بسیار امید داریم که نفوذ آمریکا بر رئیس جمهور منتخب اوکراین (پترو پوروشنکو) برای توقف تنش و مقابله به مثل به کار گرفته شود.

لاوروف در ادامه گفت: من شکی ندارم که شرکای آمریکایی بر پوروشنکو نفوذ دارند و آن‌ها قادر به این کار هستند.

دیدار لاوروف و کری یک روز پیش از یادبود هفتادمین سالگرد ورود متفقین به فرانسه (شش ژوئن) برگزار شد. این اتفاق در سال 1944 به متفقین از جمله آمریکا، انگلیس و اتحاد جماهیر شوروی کمک کرد تا نازی‌های آلمان را در جنگ جهانی دوم شکست دهند.

وزیر خارجه روسیه گفت: فردا مراسمی برای مراسم روز ورود متفقین به فرانسه خواهیم داشت و رئیس جمهور روسیه در آن شرکت خواهد کرد.

لاوروف همچنین تاکید کرد: من فکر می‌کنم این مراسم فرصت خوبی برای پیوستن به نیروها است تا از بروز درگیری‌های مجدد در قاره اروپا جلوگیری کرده و راه‌هایی نیز به منظور انسجام اقدامات‌مان برای بازگرداندن صلح به اوکراین پیدا کنیم.

انتهای پیام

کد N319796

وبگردی