آفتاب
آیت‌الله سبحانی در دیدار با رئیس بانک مرکزی مطرح کرد؛

تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی

تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی

اخذ دیرکرد در اسلام حرام است و کسب دیرکرد نوعی تعارض بین قوه مجریه و فتوا و فقه به وجود می‌آورد؛ مشکل دیرکرد در سیستم بانکی باید حل شود.

یک مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی اظهار کرد: به طور مثال در کشور ما نساجی در حال رشد است و باید از این صنعت حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مسئولان باید کاری کنند که تجارت در دست مردم باشد و دولت بر کار آنها نظارت داشته باشد، اظهار داشت: ‌الان بانک‌ها کار تجارت را انجام می‌د‌هند که این باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تورم را کم و اشتغال ایجاد کنیم ‌باید درهای کشور را ببندیم و وار‌د‌ات د‌ر حد بسیار کم باشد.

این مرجع تقلید در ادامه ضرورت حمایت از تولیدات داخلی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: به طور مثال در کشور ما نساجی در حال رشد است و باید از این صنعت حمایت کرد.

وی تصریح کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که صادرات در کشور رونق گرفته و واردات نیز در حد ضروریات باشد.

آیت‌الله سبحانی گفت: اگر این اتفاق بیفتد تولید و اشتغال در کشور رونق گرفته و شاهد خواهیم بود که تورم نیز کنترل می‌شود.

وی خطاب به رئیس بانک مرکزی گفت: سلام بنده را به دکتر روحانی برسانید و بگویید باید دولت در عرصه فرهنگی نیز گام‌هایی بردارد و اقدامات اقتصادی صورت گرفته با کار فرهنگی تکمیل می‌شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: استفتائاتی نزد ما می‌آید که افراد اقساط خود را پرداخت کرده‌اند ولی مشکل دیرکرد دارند.

وی تصریح کرد: اخذ دیرکرد در اسلام حرام است و کسب دیرکرد نوعی تعارض بین قوه مجریه و فتوا و فقه به وجود می‌آورد؛ مشکل دیرکرد در سیستم بانکی باید حل شود.

آیت‌الله سبحانی همچنین یاد و نام شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و فرا رسیدن سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

کد N319603

وبگردی