آفتاب
وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد:

اولویت های دولت منتخب سوریه، مبارزه با تروریسم و بازسازی کشور است

اولویت های دولت منتخب سوریه، مبارزه با تروریسم و بازسازی کشور است

دمشق - ایرنا - وزیر امور خارجه سوریه گفت: اولویت برنامه های دولت منتخب سوریه، مبارزه با تروریسم و بازسازی کشور سوریه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سوریه، «ولید معلم» در دیدار با هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران که به منظور بررسی روند انتخابات سوریه عازم این کشور شده است، گفت: از اولویت های دیگر دولت سوریه، تامین مسکن برای آوارگان، تحقق آشتی ملی و بازگشت مهاجران سوری خواهد بود.

وزیر امور خارجه سوریه با اشاره به انتخابات روز سوم ژوئن که به برگزیده شدن بشار اسد به ریاست جمهوری سوریه منجر شد، گفت: مردم سوریه علی رغم تمام تهدیدات پای صندوق های رای حاضر شدند و نشان دادند تنها راه حل بحران ایجاد شده، راه حل سیاسی است.

معلم از مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به سوریه قدردانی کرد و گفت: موضع برادرانه جمهوری اسلامی ایران فراموش نشدنی است؛ چون نقش جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با تروریسم محدود نمی شود و در بازسازی و استقرار امنیت در سوریه نیز کمک خواهد کرد.

«علاالدین بروجردی» رییس هیات پارلمانی کشورمان نیز در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در روند بازسازی به کشور سوریه کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم کشورهایی که در تخریب حضور داشته اند در خط مقدم بازسازی حاضر شوند.

در این دیدار، گزارشی از حضور هیات های پارلمانی کشورهای دوست سوریه در روز انتخابات و پیش از آن ارایه شد.

هیات پارلمانی کشورمان را آقایان بروجردی، خجسته، شریعتی، خسروی، رضایی، بت کلیا، عاشوری، شیخ الاسلام و خانم افتخاری تشکیل می دهند.

این هیات پارلمانی به همراه هیات های پارلمانی کشورهای اوگاندا، زیمبابوه، فیلیپین، بولیوی، ونزوئلا و تاجیکستان برای بررسی روند برگزاری نخستین انتخابات ریاست جمهوری سوریه و به دعوت رییس مجلس این کشور عازم دمشق شده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه سوم ژوئن میان بشار اسد، ماهرالحجار، و حسان النوری برگزار و در نهایت بشار اسد به عنوان رییس جمهور منتخب مردم سوریه برگزیده شد.

سیام(3)**7261**9189*1580
کد N319556

وبگردی