آفتاب
تحولات لبنان/

تأکید حزب الله بر انتخاب فوری رئیس جمهور جدید/اظهارات جان کری در بیروت

تأکید حزب الله بر انتخاب فوری رئیس جمهور جدید/اظهارات جان کری در بیروت

اظهارات جان کری درباره سوریه و خلاء سیاسی در لبنان و همچنین تأکید حزب الله بر انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان در سریعترین زمان ممکن از جمله اخبار مربوط به لبنان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار،"شیخ نبیل قاووق" رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، با اشاره به خلاء ریاست جمهوری در این کشور طی روزهای اخیر بر لزوم سرعت بخشیدن به روند انتخاب رئیس جمهوری در نزدیکترین زمان ممکن تأکید کرد.

وی اظهار داشت : حل این مسئله بدون ایجاد توافق میان جریانهای 8 و 14 مارس ممکن نخواهد بود.

قاووق همچنین اعلام کرد که مشکل اصلی این است که جریان 14 مارس حاضر به مذاکره و رایزنی جدی برای برون رفت از این بحران نیست.

از سوی دیگر  "فؤاد السنیوره" رئیس فراکسیون پارلمانی المستقبل با "دیوید هل" سفیر آمریکا در بیروت دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار مسائل مختلفی از جمله تحولات اخیر لبنان و سفر "جان کری" وزیر خارجه آمریکا به این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبر دیگر اینکه"نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان عصر روز چهارشنبه با جان کری دیدارکرد.

کری در این دیدار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری لبنان مدعی شد آمریکا در این زمینه دخالت نمی کند و وظیفه اصلی واشنگتن در لبنان این است که به تحقق امنیت و ثبات در این کشور کمک کند.

نبیه بری نیز با اشاره به بحران سوریه اظهار داشت که تنها راهکار درست برای حل بحران سوریه راهکار سیاسی است.

جان کری همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت اعلام کرد که باید هرچه سریعتر تدابیری برای خلاء ریاست جمهوری در لبنان اندیشیده شود.

وی همچنین با اشاره به بحران سوریه از روسیه، حزب الله و ایران خواست که برای توقف جنگ در سوریه با یکدیگر همکاری کنند .

جان کری در حالی اظهارات فوق را بیان کرد که رسانه ها روزانه گزارشهای متعددی را از حمایت واشنگتن از تروریستهای فعال در سوریه منتشر می کنند.

کد N319511

وبگردی