آفتاب
سومریه نیوز:

نیروهای امنیتی عراق دو تن از رهبران داعش را دستگیر کردند

نیروهای امنیتی عراق دو تن از رهبران داعش را دستگیر کردند

تهران - ایرنا - پایگاه خبری عراقی سومریه نیوز روز پنجشنبه گزارش داد، منابع پلیس عراق در استان الانبار اعلام کردند که نیروهای امنیتی دو تن از رهبران نیروهای موسوم به امارت اسلامی عراق و شام را در شمال فلوجه دستگیر کردند.

این گزارش می افزاید، این منبع مطلع پلیس که خواست نامش فاش نشود گفت: نیروهای امنیتی در منطقه البوشجل وابسته به بخش صقلاویه در شمال شهر فلوجه با انجام عملیاتی دو تن از رهبران برجسته داعش را که در یکی از منازل این منطقه پنهان شده بودند ، دستگیر کردند.

این منبع افزود: یکی از دستگیر شدگان مسوول انفجار منازل اعضای شورای استانداری الانبار و نزدیکان نیروهای امنیتی در مناطق مختلف در فلوجه و اطراف آن بوده و فرد دیگر نیز مسوول انتقال اعضای داعش از فلوجه به مناطق دیگر توسط قایق و از طریق رود فرات بوده است.

این منبع توضیح داد که این عملیات بعد از دریافت اطلاعات دقیق از حضور این افراد در منطقه انجام شد و نیروهای امنیتی دستگیر شدگان را برای بازجویی به مرکز امنیتی انتقال دادند.

این گزارش اشاره می کند که نیروهای امنیتی در چهارم ماه می جاری (14 اردیبهشت) مفتی نیروهای تروریستی داعش ملقب به ابوکحله را در منطقه صقلاویه در جریان عملیات یورش در منطقه بوشجل وابسته به بخش صقلاویه در شمال فلوجه دستگیر کردند.

این گزارش یادآوری می کند استان الانبار ومرکز آن شهر رمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد از دسامبر سال گذشته بعد از کشته شدن فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق و معاون وی و گسترش شبه نظامیان سازمان یافته در بخش های وسیعی از این استان شاهد حملات نیروهای موسوم به داعش - امارت اسلامی عراق و شام - بوده است.

این گزارش می افزاید، در همین حال نیروهای مسلح عراقی توانستند شورشیان داعش را از منطقه رمادی بیرون برانند و همچنان در حال پیشروی برای از میان بردن نیروهای داعش در فلوجه هستند.

رسانام**1408** 3404
کد N319450

وبگردی