آفتاب
پس از تلاش برای ترور وی؛

حفتر: "پاسخی شدید" به افراد مسلح می‌دهیم

حفتر: "پاسخی شدید" به افراد مسلح می‌دهیم

پس از اینکه حمله‌ای انتحاری در نزدیکی مقر خلیفه حفتر در بنغازی صورت گرفت، وی تهدید کرد که "پاسخی شدید" به "گروه‌های تروریستی تندرو" خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، خلیفه حفتر، سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی که هدایت ناآرامی‌ها در این کشور را بر عهده دارد، اعلام کرد که "ارتش ملی لیبی" در چند روز آتی به شدت به این حمله پاسخ خواهد داد.

وی عنوان داشت: ظرف روزهای اخیر دست به حملات متعددی علیه این گروه‌های تروریستی تندرو زدیم و تلفات بسیاری را در میان آن‌ها به بار آوردیم. حمله‌ای که علیه ما صورت گرفت، آسیبی را به ما نرساند و آن‌ها بهای سنگینی را به خاطر این حمله خود خواهند پرداخت.

حفتر با بیان اینکه "ارتش ملی لیبی" که توسط وی حمایت می‌شود، نیازی به حمایت ندارد، گفت: ما بر توانایی‌های خود تکیه کرده‌ایم و تماسی با هیچ کشوری نداریم.

وی همچنین در مصاحبه با رادیو سوا آمریکا اعلام کرد، گروه عاملان انتحاری که وی را هدف قرار داده بودند، از نمایندگان کنگره ملی لیبی (پارلمان) بودند.

وی همچنین دولت لیبی را به حمایت از "تروریست‌ها" متهم کرده و عنوان داشت: این دولت لیبی است که با پول و مهمات از افراد مسلح حمایت می‌کند.

حفتر همچنین به افراد مسلح هشدار داد که "پاسخ دردناکی" را به این حمله آن‌ها خواهد داد و این پاسخ در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

در همین حال، رمزی الرمیح، مشاور حقوقی سابق خلیفه حفتر اعلام کرد که گزارشی را از سوی یک مسئول عربی عالی رتبه در اختیار دارد که در این گزارش تاکید شده است قطر با استفاده از سه تن مواد منفجره تصمیم داشته است تا خلیفه حفتر را ترور کند.

وی تاکید کرد: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر علیه پدرش کودتا کرد و در آینده نیز کسی پیدا خواهد شد که علیه خود وی کودتا خواهد کرد. قطر شورای همکاری خلیج فارس را به آمریکا، اسرائیل و ترکیه فروخت و به مصر و جهان عرب خیانت کرد.

از سوی دیگر، عبدالله الثنی، نخست وزیر مستعفی لیبی اعلام کرد که همچنان اداره امور دولت را بر عهده دارد. این در حالی است که احمد معیتیق، نخست وزیر جدید لیبی، ریاست دولت لیبی را بر عهده گرفته است.

الثنی گفت: دولت قدرت را به معیتیق تحویل نداده است، انتقال قدرت حدود دو هفته به طول می‌انجامد و برای انتقال قدرت باید دادگاه دستوری را در خصوص صحت انتخاب معیتیق صادر کند.

انتهای پیام

کد N319318

وبگردی