آفتاب

زالی: فعلا هیچ‌گونه قضاوتی در مورد وضعیت آقای کنی نمی‌توان داشت

زالی: فعلا هیچ‌گونه قضاوتی در مورد وضعیت آقای کنی نمی‌توان داشت

رییس سازمان نظام پزشکی با حضور در بیمارستان محل نگهداری آیت‌الله مهدوی کنی گفت: فعلا تلاش پزشکان برای ثابت نگه داشتن وضعیت آقای کنی است و برای قضاوت در مورد سطح هشیاری و میزان آسیب مغزی باید منتظر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زالی در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت قلبی و عروقی آقای کنی مشابه شب گذشته است و خوشبختانه بی نظمی‌های جدید تجربه نشده است همچنین وضعیت بالینی ایشان خوب ارزیابی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که «هیچ قضاوت قطعی در مورد میزان هشیاری یا آسیب‌های احتمالی مغزی نمی‌توان داشت» گفت: فعلا آقای کنی در بیهوشی مصنوعی است تا بتوانیم وضعیت جسمی وی را ثابت نگه داریم برای قضاوت درمورد میزان آسیب مغزی باید اول امکان کم کردن داروهای بیهوشی مصنوعی فراهم شود و بعد از آن ببینیم که چه مقدار آسیب مغزی وارد شده است.

وی با تاکید بر این‌که «در حال حاضر پایش ساعتی وضعیت آقای کنی انجام می‌شود» ادامه داد: خوشبختانه علائم حیاتی وی ثابت است.

زالی در مورد میزان هشیاری آیت‌الله مهدوی کنی و اخباری که قبلا در مورد سطح پایین آن منتشر شده بود نیز گفت: فعلا نمی‌شود هیچ گونه قضاوتی درمورد سطح هشیاری آقای کنی کرد چرا که وضعیت جسمی ایشان تحت تاثیر داروهای بیهوشی است که باعث تثبیت وضعیت جسمی ایشان می‌شود.

وی با بیان این‌که «تیم پزشکی با کیفیت بالا خدمات خود را ارائه داده‌اند» گفت: هرگونه قضاوتی در مورد سطح سلامتی و آسیب‌های احتمالی جسمی آقای کنی نیازمند زمان است.

وی در پایان در مورد وضعیت تنفسی بیمار مورد بحث نیز گفت: تلاش ما و تیم پزشکی بر این است که علائم حیاتی و جریان پایدار خونی فراهم شود اما به هر حال ایشان فعلا با دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کند.

انتهای پیام

کد N319288

وبگردی