آفتاب
برخورد کی‌روش با مربیان ایرانی توهین‌آمیز بود؛| 173656

شرفی: عدالت فوتبال می‌گوید نباید آرژانتین را ببریم/ بازی با نیجریه فینال است

شرفی: عدالت فوتبال می‌گوید نباید آرژانتین را ببریم/ بازی با نیجریه فینال است

به نظر من برخورد کی‌روش با مربیان ایرانی توهین‌آمیز بود و حتما مربیان ما ایرادی بر خودشان می‌بینند که حرف نمی‌زنند. به هر حال کی‌روش آن‌ها را اخراج کرد.

اصغر شرفی مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که کارلوس‌ کی‌روش برای حضور در جام‌جهانی برزیل همان کاری را می‌کند که تومیسلاو ایویچ قبل از جام‌جهانی 98 فرانسه در تیم ملی ایران انجام داد و بازیکنان کشورمان را با قدرت بدنی بسیار بالا راهی این مسابقات کرد و نمایش خوبی هم از تیم ملی شاهد بودیم.

گفتگوی اصغر شرفی با خبرنگار ایلنا را می‌خوانید:

تیم ملی عازم برزیل شد تا در جام‌جهانی شرکت کند، نظر شما در مورد تیمی که کی‌روش انتخاب کرده چیست؟

همه داشته‌های ما همین‌ها هستند و بیشتر از این نداریم. تا حالا سابقه نداشته که در تیم ملی این همه بازیکن از خارج ایران بیاورند اما نظر سرمربی است، مربی ای که همه تصمیمات را تنهایی می گیرد و باید جوابگو هم باشد. از نظر من تعویض دستیاران کی‌روش در این مقطع یعنی در آستانه جام‌جهانی قابل قبول نیست و شاید او چیزهایی می‌بیند که ما نمی‌بینیم. به نظر من برخورد کی‌روش با مربیان ایرانی توهین‌آمیز بود و حتما مربیان ما ایرادی بر خودشان می‌بینند که حرف نمی‌زنند. به هر حال کی‌روش آن‌ها را اخراج کرد اما کلمه اخراج بحث قشنگی نیست و در شأن یک مربی هم نیست که بگویند او را اخراج کردیم.

کی‌روش مدافعان زیادی را با خود به برزیل برده است، به نظر شما او قصد دارد با چه سبکی در جام جهانی بازی کند؟

بالاخره کی‌روش یک مربی بین المللی است و همه مسائل را درک می‌کند. تیم ما از نظر قدرت بدنی در سطح تیم‌های بزرگ دنیا نیست و تنها کاری که می توان انجام داد تا نتیجه‌ای آبرومندانه کسب کرد این است که قدرت بدنی بچه‌ها را بالا برد. کی‌روش در این مدت سعی کرد قدرت بدنی بچه‌ها را بالا ببرد و بهترین کار هم همین بود. ما توان 90 دقیقه بازی را نداریم و از این می ترسم که بچه‌های ما به دلیل درگیری های غیر فنی زیاد پنالتی بدهند. ما در جام جهانی 1978 آرژانتین هم همین مشکل را داشتیم و مقابل هلند به مشکل خوردیم چون سرعت بازی آن‌ها بالا بود و تکنیک خوبی هم داشتند. به نظر من کی‌روش همان کاری را کرد که ایویچ در تیم ملی ما انجام داد. ایویچ به فوتبال ما خیلی خدمت کرد و تنها نقطه تاریک صفایی فراهانی در فوتبال ایران کنار گذاشتن ایویچ بود چرا که کارهای ایویچ باعث شد ما در جام‌جهانی 98 فرانسه خوب کار کنیم در مجموع تیمی که می‌خواهد در یک تورنمت شرکت کند باید از لحاظ فیزیکی در سطح بالایی باشد و کی‌روش هم همین شیوه را در نظر گرفته است.

اولین بازی ما مقابل نیجریه است،‌ چه تصوری از این بازی دارید؟

به هر حال قشنگی فوتبال به این است که نمی‌شود آن را پیش‌بینی کرد، اما شانس و اتفاق هم یک درصدی در فوتبال نقش دارد. نیجریه تیم خیلی قوی است و از نظر قدرت بدنی و تکنیکی سطح بالایی دارد و نباید احساسی بازی کنیم چون نتیجه کار ما در جام‌جهانی در گروی همان بازی‌ اول است یعنی اگر نیجریه را ببریم یا مساوی کنیم احتمال صعودمان از این گروه هست اما اگر ببازیم باید با جام خداحافظی کنیم.

بازی با آرژانتین را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آرژانتین برای قهرمانی در این مسابقات آماده می‌شود به هر حال جام‌جهانی ویترین بزرگ فوتبال در دنیا است و نمی دانم با این بدنهایی که بازیکنان ما دارند چطور می‌خواهند مسی را کنترل کنند. به طور طبیعی ما نمی توانیم آرژانتین را ببریم و اگر کار براساس عدالت هم باشد نباید آرژانتین را ببریم چون آن‌ها بهتر از ما هستند و بیشتر از ما زحمت کشیده اند.

سومین بازی ما در برزیل مقابل بوسنی است،‌این بازی را چطور می‌بینید؟

زمان بازی با بوسنی نتایج این گروه مشخص شده و شاید این دیدار برای مشخص شدن تیم دوم حساس شود چون تکلیف تیم اول معلوم شده است. بوسنی هم تیم سختی است و واقعیت این است که گروه ما گروه خوبی نیست و در گروه سختی افتادیم. بچه‌های ما باید بازی‌های دوستانه قوی و با تیم‌های بزرگی انجام می دادند تا ترس شان می‌ریخت. همان کاری که ما قبل از جام‌جهانی 78 آرژانتین کردیم اما در جام‌جهانی یک سری اشتباهات داشتیم و نتوانستیم موفق شویم.

کد N319259

وبگردی