آفتاب

محمود عباس برگزاری انتخابات تا شش ماه دیگر را خواستار شد

محمود عباس برگزاری انتخابات تا شش ماه دیگر را خواستار شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کمیته مرکزی انتخابات خواست تا خود را برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانون‌گذاری تا شش ماه آتی آماده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از حنا ناصر، رئیس کمیته انتخابات خواست تا این کمیته برای برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و شورای قانون‌گذاری برای شش ماه آتی آماده شود.

دولت توافق ملی فلسطین، روز دوشنبه در مقابل محمود عباس در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، ادای سوگند کردند.

در همین حال تونی بلر، نماینده کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه تاکید کرد که این کمیته از دولت توافق ملی فلسطین حمایت می‌کند.

بلر در تماس تلفنی با رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافق فلسطین از موضع این دولت که به توافق‌ها و طرح‌های سیاسی بین‌المللی منعقد شده با سازمان آزادی‌بخش فلسطین پایبند است استقبال کرد.

وزیر خارجه ایتالیا نیز از تشکیل دولت توافق ملی فلسطین استقبال و تاکید کرد که ایتالیا از این دولت حمایت و با آن همکاری خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز با تاکید بر اینکه واشنگتن آماده است با دولت توافق ملی فلسطین همکاری داشته باشد اعلام کرد که انتقادهای اسرائیل در این خصوص بی‌پایه و اساس است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان داشت که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد با این دولت فلسطین که اداره امور را تا زمان برگزاری انتخابات آتی بر عهده دارد همکاری کند.

پیشتر رژیم صهیونیستی نسبت به تصمیم دولت آمریکا برای همکاری با دولت جدید فلسطین اظهار ناامیدی کرده بود.

در همین حال رامی حمدالله از جامعه بین‌الملل خواست تا بر رژیم صهیونیستی جهت برگزاری انتخابات آتی فلسطین در قدس شرقی اعمال فشار کند. چرا که بدون قدس برگزاری این انتخابات ممکن نیست.

از سوی دیگر صدها فلسطینی در مرکز شهر رام الله، برای حمایت از اسیران فلسطینی که در اعتراض به شرایط بازداشتشان در زندان‌های رژیم صهیونیستی از 42 روز قبل دست به اعتصاب غذا زدند تجمع کردند.

برخی از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که در حبس به سر می‌برند اما محاکمه علیه آن‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام

کد N319258

وبگردی