آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی:

اقتدار انقلاب اسلامی منوط به زنده‌ماندن نام امام خمینی(ره) است

اقتدار انقلاب اسلامی منوط به زنده‌ماندن نام امام خمینی(ره) است

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «شایسته است که رسانه‌ها سیره و ابعاد شخصیتی و اخلاقی امام راحل را برای مردم بیان کنند»، گفت: اقتدار و ثبات انقلاب اسلامی منوط به زنده‌ماندن نام امام خمینی(ره) است.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل، اظهار کرد: معرفی ابعاد شخصیتی ایشان به‌طور کامل تنها از افرادی ساخته است که مثل خود وی باشند؛ چراکه امام(ره) از افرادی بود که مادر گیتی به‌ندرت چنین فرزندانی را به دنیا می‌آورد.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان مقلدان و عاشقان امام(ره) باید در الگوگیری از امام راحل تلاش کنیم تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه و آرمان‌های ایشان باشیم.

وی در رابطه با بُعد اخلاقی زندگی امام(ره) نیز گفت: در سخنرانی‌های سیاسی امام خمینی(ره) حتی در اوج مبارزات ایشان با رژیم طاغوت حتی یک مورد هم نداریم که تذکر اخلاقی، توجه به خدا، تزکیه نفس، رعایت عدالت و مبارزه با ظلم و ستم و چگونگی رفتار با مردم در آن بیان نشده باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این‌که «منش اخلاقی امام(ره) حتی در تندترین مباحث مربوط به سیاست نیز متبلور است» افزود: امام خمینی(ره) از لحاظ اخلاقی از نوادر روزگار بودند، امام(ره) از همان دوران جوانی و نوجوانی آراسته به این اخلاق بودند. کتبی که قبل از مبارزات ایشان و در دوران جوانی نگاشته شده از جمله «سرالصلوة»، «تفسیر دعای سحر» و... بیان‌گر توجه امام(ره) به بحث اخلاقیات است.

وی با یادآوری این‌که «نکات اخلاقی در آثار و رفتار و کردار امام(ره) در تمام طول حیات مبارک ایشان موج می‌زد»، بر ضرورت تبیین و معرفی شخصیت ایشان تأکید کرد.

وی ادامه داد: لازم است برای معرفی شخصیت مذهبی، علمی، سیاسی و اخلاقی امام(ره) در وهله اول سخنوران، اندیشمندان و پژوهشگران خود نسبت به شناخت ابعاد مختلف امام(ره) اقدام کنند و سپس آن را برای مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه تبیین و معرفی کنند.

این نماینده مجلس با تأکید بر این‌که «امام خمینی(ره) را باید به همان صورتی که هست به مردم معرفی کرد» اظهار کرد: می‌طلبد در قالب رسانه‎های گفتاری، مکتوب، فیلم و عکس سیره امام(ره) و شخصیت ایشان به‌ویژه ابعاد شخصیتی و اخلاق وی برای مردم معرفی شود؛ چراکه زنده‌ماندن انقلاب و اسلام بستگی به زنده‌ماندن نام امام خمینی(ره) دارد و تا نام خمینی زنده است انقلاب و اسلام هم زنده خواهد ماند.

وی گفت: نسل جوان جامعه ما برای شناخت امام خمینی(ره) رغبت فراوان دارند و این وظیفه مسئولان فرهنگی و هنری است که تلاش خود را در معرفی امام(ره) به این نسل به‌کار بگیرند.

انتهای پیام

کد N319201

وبگردی