آفتاب

سفیر سابق آمریکا در دمشق: سیاست‌های واشنگتن شکست خورده‌ است

سفیر سابق آمریکا در دمشق: سیاست‌های واشنگتن شکست خورده‌ است

سفیر سابق آمریکا در سوریه در مصاحبه‌ای تاکید کرد: سیاست‌های آمریکا در سوریه شکست خورده است و من به همین علت پست خود را در ماه فوریه ترک کردم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری پی.بی.اس گفت: من دیگر نمی‌توانستم از سیاست‌های آمریکا در مقابل مردم دفاع کنم. آمریکا تمایلی نداشت تا با جدیت متحدان بالقوه اپوزیسیون سوریه را یاری رساند و در این میان روسیه روند جنگ را در دست گرفت و حمایت‌های خود را از دولت بشار اسد افزایش دادند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا به بیروت سفر کرده بود و خبرنگاران از وی سوالات بسیاری پرسیدند اما موفق نشدند تا درباره اظهارات رابرت فورد سوالی مطرح کنند.

با این حال ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد: فورد آزاد است تا عقاید خود را مطرح کند چرا که وی یک شهروند عادی محسوب می‌شود. با این حال هیچ‌کس از مقام‌های دولتی از آنچه که در سوریه رخ می‌دهد، رضایت ندارد.

سفیر پیشین آمریکا در دمشق تاکید کرد: ما نتوانستیم خودمان را با روند تحولات وفق دهیم. ما نیاز داریم و قبلا هم نیاز داشتیم که به میانه‌روها در اپوزیسیون سوریه کمک کنیم و به آن‌ها سلاح و کمک‌های غیرکشنده ارسال کنیم.

رابرت فورد در زمان آغاز ناآرامی‌های سوریه در سال 2011 سفیر آمریکا در سوریه بود، اما پس از آن دولت آمریکا به دلایل امنیتی وی را از این کشور خارج کرد و این سیاستمدار مدتی در ترکیه اقامت داشت.

انتهای پیام

کد N319193

وبگردی