آفتاب

پوتین: با دولت جدید اوکراین همکاری می کنیم

پوتین: با دولت جدید اوکراین همکاری می کنیم

مسکو-ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو با دولت جدید اوکراین و پتر پوروشنکو رییس جمهوری جدید این کشور همکاری می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین روز پنجشنبه گفت: یک بار در این مورد موضع روسیه را اعلام کردم و دوباره تاکید می کنم به انتخاب ملت اوکراین احترام می گذاریم و با دولت جدید این کشور همکاری می کنیم.

رییس جمهوری روسیه در همین حال بر لزوم توقف عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق اوکراین تاکید کرد و گفت: در حالی که هنوز دست های پوروشنکو به خون ملت خود آلوده نشده است می تواند عملیات سرکوبگرانه را متوقف کند.

وی اضافه کرد: در شرق اوکراین عملیات سرکوبگرانه نیروهای دولتی این کشور علیه ساکنان آن جریان دارد.

پوتین گفت: این جنگ بین دو کشور نیست و کاملا با چنین جنگی تفاوت دارد.

وی افزود: پوروشنکو شانس واقعی دارد و در حالی که هنوز دستش به خون مردم آلوده نشده می تواند این عملیات سرکوبگرانه را متوقف و گفتگوهای مستقیم با ساکنان مناطق شرق و جنوب اوکراین را آغاز کند.

دولت اوکراین از اواسط ماه آوریل گذشته عملیات نظامی گسترده ای را در مناطق جنوب و شرق این کشور برای سرکوبی جدایی طلبان طرفدار روسیه آغاز کرده است.

در جریان این عملیات تاکنون صدها نفر از نیروهای نظامی اوکراین و گروه های جدایی طلب و غیرنظامیان کشته و مجروح شده و بیش از 10هزار نفر آواره شده اند.

اروپام/2242**518**1566
کد N319107

وبگردی