آفتاب

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حیدرآباد هند

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حیدرآباد هند

دهلی نو - ایرنا - همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) مراسمی چهارشنبه شب در شهر حیدرآباد مرکز ایالت آندراپرداش هند برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران آن را در محل دربار حسینی در منطقه قدیمی شهر حیدرآباد برگزار کرد ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب اسلامی و امام راحل در آن حضور گسترده داشتند.

سخنرانان دراین مراسم به بیان ابعاد مختلف شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و افکار و اندیشه های ایشان پرداختند.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب که به حیدرآباد سفر کرده دراین مراسم با اشاره به سابقه مبارزاتی امام خمینی (ره) گفت: اندیشه امام خمینی (ره) و سلوک ایشان در دوران تبعید و رهبری انقلاب، یک اندیشه زلال مبتنی بر ساده زیستی، عشق به اهل بیت، مقاومت در برابر ظلم و سلطه خارجی و طرفداری از مظلومان جهان بود.

وی افزود: همین ویژگی های شخصیتی امام (ره) بود که هم مراسم استقبال از ایشان در دوازده بهمن ١٣٥٧و هم مراسم خاکسپاری در خرداد ١٣٦٧را در تاریخ ایران به طور بی نظیری ثبت کرد.

حجت الاسلام اشرفی اصفهانی گفت: اکنون با گذشت بیست و پنج سال از ارتحال امام ، هنوز عاشقان آن حضرت در داخل و خارج از کشور در اندوه و سوگ او هستند.

ˈحسن نوریانˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد نیز اندیشه امام راحل در حوزه سیاست خارجی، استقلال خواهی و نفی سلطه بیگانگان و حفظ اقتدار کشورهای مسلمان را که همراه با دور اندیشی و تدبیر سیاسی بود، از ویژگی های بارز نگاه ایشان بر شمرد.

وی با اشاره به اعزام هیاتی برای دیدار با رهبری شوروی سابق و ابلاغ پیام امام به گورباچف، این رویداد را از مصادیق بارز آینده نگری همراه با شجاعت دانست و گفت: اکنون نیز همان راه و سلوک با همان ویژگی ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه ای ادامه دارد و ایران اسلامی در صدر کشورهای منطقه از حیث توانمندی های های سیاسی،دفاعی و علمی قرار گرفته است.

ˈحافظ محمد عثمان نقشبندیˈ امام جمعه ˈمکی مسجدˈ و مولانا ˈپیر سید شبیرˈ رییس انجمن پیشوایان مذاهب کل هند از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در زمینه ایده حکومت واحد جهانی و وحدت مسلمانان از سوی امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداختند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N318848

وبگردی