آفتاب

خبرگزاری کویت :پوشش تلویزیونی گزارش یک توطئه در خاندان حاکم کویت ممنوع شد

خبرگزاری کویت :پوشش تلویزیونی گزارش یک توطئه در خاندان حاکم کویت ممنوع شد

تهران ، ایرنا- خبرگزاری دولتی کویت ( کونا ) روز چهارشنبه گزارش داد : کویت چندین کانال تلویزیونی خبری را از روی آنتن فرستادن برنامه هایی در مورد تحقیقات مربوط به یک برنامه ضبط شده که در آن توطئه ادعاشده علیه نظام حاکم بر کشور مورد بحث قرار می گیرد، منع کرده است .

به گزارش خبرگزاری رویترز از کویت ، وزارت اطلاع رسانی کویت همچنین گفته است که چندین روزنامه را به دلیل نقض سکوت خبری اعمال شده بر سر این قضیه که موجب پخش شایعات روی اینترنت در مورد اصطکاک پیدا کردن احتمالی اعضای خاندان سلطنتی شد ، به دادستانی عمومی ارجاع داده است.

کویت در ماه آوریل ضمن اعمال ممنوعیت در مورد ارائه گزارش در زمینه تحقیقات مربوط به این برنامه ضبط شده گفته بود که پوشش رسانه ای آن در حال لطمه زدن به کشور است.

جزئیات توطئه ادعا شده به بیرون درز نکرده است اما شبکه های اجتماعی مملو از اظهارات مختلف بودند و بعضی ها حکایت از آن داشتند که این موضوع ممکن است به روابط داخلی خاندان حاکم لطمه بزند.

خبرگزاری کویت گزارش داد : وزارت اطلاع رسانی پس از مطلع ساختن دادستان کل با شماری از ایستگاه های تلویزیونی برای متوقف ساختن برنامه هایشان به دلیل گنجانده شدن داده ها و اطلاعات مربوط به تحقیقات دادستانی کل در مورد پرونده 1241 تشکیل شده در سال 2013 تماس گرفته است. ˈ

شیخ خلیفه علی آل خلیفه آل صباح دبیر روزنامه الوطن به رویترز گفت : این ایستگاه تلویزیونی تصمیم گرفت از فرمان این وزارتخانه پیروی کند ولی روز پنجشنبه درخواست نامه ای تنظیم خواهد کرد.

شیخ خلیفه در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده با برنامه ضبط شده مورد ادعا ارتباط دارد یا نه گفت :ˈ ظاهرا این طور است . ˈ

روزنامه الوطن روز سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود گزارش داد، شیخ احمد الفهد الصباح یک عضو خاندان حاکم به شیخ جابر المبارک الصباح یک عضو دیگر این خانواده و نخست وزیر کویت 10 روز مهلت داده است جزئیات مربوط به شرکت هایی را که برای ضبط برنامه و محتوای آن استخدام کرده است، تا پیش از شروع یک اقدام قضایی احتمالی فاش سازد.

دفتر نخست وزیر از این هشدار ابراز شگفتی کرده و گفته است مطالب مربوط به این پرونده به دادستانی کل تحویل داده شده است .

یک قاضی در ماه آوریل فعالیت دو روزنامه را پس از گذشت دو هفته از انتشار گزارشهایی در مورد این برنامه به حال تعلیق در آورد.

دادگاههای کویت در گفت و گو با رسانه ها هیچ اظهار نظری در مورد این پرونده نمی کنند.

مترجمام 1403 **1917
کد N318835

وبگردی