آفتاب

کشورهای بالکان بر تقویت همکاری های امنیتی تاکید کردند

کشورهای بالکان بر تقویت همکاری های امنیتی تاکید کردند

بلگراد-ایرنا- رئیسان ستاد مشترک ارتش های منطقه بالکان روز چهارشنبه در سارایوو در همایشی تحت عنوان ˈ Forum B-9 ˈ بر تقویت همکاری های امنیتی به خصوص در مواقع اضطراری ناشی از بلایای طبیعی تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه های اینترنتی بالکان، در هشتمین همایش رئیسان ستاد مشترک ارتش های منطقه بالکان رؤسای ارتش های آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، مونته نگرو، مقدونیه، ترکیه، یونان، رومانی و بلغارستان حضور داشتند.

کرواسی و اسلوونی که عضو اتحادیه اروپا محسوب می شوند در این همایش به عنوان عضو ناظر در سطح قائم مقام ستاد مشترک ارتش شرکت داشتند.

ˈآنتو یلچˈ رییس ستاد مشترک ارتش بوسنی و هرزگوین در این نشست ضمن تاکید بر آمادگی کشورهای منطقه در آینده برای دفاع از کشورهای خود در برابر بلایای طبیعی مانند سیل که اخیر کشورهای صربستان، بوسنی و هرزگوین وکرواسی را فرا گرفت بر شرکت در تمرینات مشترک و ایجاد مرکز آموزش و تبادل تجربه در باره تهدیدهای مختلف اشاره کرد.

ˈلیوبیشا دیکوویچˈ رییس ستاد مشترک ارتش صربستان هم در این همایش ضمن اشاره به تاسیس تشکیل نیروهای مشترک در منطقه بالکان در هنگام وضعیت های اضطراری و تبادل تجربه گفت که مطمئنا تمامی کشورهای منطقه با تشکیل چنین اقدامی موافق هستند.

هدف از برگزاری این همایش در بالکان که هر ساله برگزار می شود رسیدگی به مسایل امنیتی منطقه و بر طرف کردن مسایل، همکاری و تبادل تجریه بین ارتش های منطقه است.

این همایش به ابتکار یونان و ترکیه در سال 2006 میلادی تشکیل شد و هر ساله در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود.

اروپام**2061**536
کد N318791

وبگردی