آفتاب

ادعاهای ضد ونقیض در مورد نبردهای جاری در شرق اوکراین

ادعاهای ضد ونقیض در مورد نبردهای جاری در شرق اوکراین

تهران ، ایرنا - نیروهای دولتی اوکراین که روز چهارشنبه به تهاجمی در شرق این کشور دست زدند، مدعی شدند که تلفات سنگینی بر رزمندگان جدایی خواه وارد کرده اند اما این ادعا توسط مخالفان رد شده است .

به گزارش خبرگزاری رویترز از دونتسک ، یک سخنگوی ˈعملیات ضد ترورستی ˈ کی یف گفت : بیش از 300 نفر از رزمندگان شورشی کشته و حدود 500نفر دیگر نیز در جریان نبرد های شدید 24 ساعت گذشته در داخل و اطراف شهر اسلاویانسک یک سنگرگاه استراتژیک جدایی خواهان زخمی شده اند.

نیروهای دولتی برای ریشه کن ساختن جدایی خواهان که شهر اسلاویانسک و مناطق اطراف آن را از اوایل ماه آوریل در دست دارند ، از هواپیما ، بالگرد و توپخانه استفاده کردند.

ولی جدایی طلبان روز چهارشنبه آمار تلفات ارائه شده از سوی دولت را تکذیب کردند. خبرگزاری اینترفاکس از الکساندر بورودی نخست وزیر خود خوانده جمهوری خلق دونتسک نقل کرد که ˈ گزارشهای مربوط به کشته شدگان حقیقت ندارد. تلفات جانی اوکراین بیش از ما بود. ˈ

ˈ ولادیسلاو سلزنیوف ˈ سخنگوی نیروهای دولتی ضمن سنگین خواندن این نبردها گفت : دو نظامی کشته و 45 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گفته وی ، نبردها در منطقه اسلاویانسک ادامه دارد و عملیات پاکسازی در شهر مجاور کراسنی لیمان که سه شنبه به کنترل نیروهای دولتی در آمدجریان دارد .

پترو پوروشنکو رییس جمهوری منتخب اوکراین پس از پیروزی در انتخابات 25 مه فرمان از سرگیری عملیات نیروهای دولتی را برای فرونشاندن جدایی طلبان طرفدار روسیه در بخش روس زبان شرق اوکراین صادر کرده است .

مترجمام 1403 **1917
کد N318575

وبگردی