آفتاب

اوباما با پروشنکو دیدار کرد/ تاکید آمریکا بر دفاع از کشورهای شرق اروپا

اوباما با پروشنکو دیدار کرد/ تاکید آمریکا بر دفاع از کشورهای شرق اروپا

دیدار "باراک اوباما" با رئیس جمهوری اوکراین و تاکید بر تعهد واشنگتن برای دفاع از همپیمانان شرق اروپایی اش از جمله اخبار مربوط به سفر اوباما به لهستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "باراک اوباما" امروز در ورشو با "پترو پروشنکو" همتای اوکراینی خود دیدار کرد. در این دیدار "جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز حضور داشت. بر این اساس این دیدار در حاشیه مراسم بزرگداشت نخستین انتخابات آزاد لهستان در چهارم ژوئن 1989 برگزار شد.

پروشنکو در ضیافت شامی که دیشب برگزار شد از تمام کشورهایی که حمایت خود را از اوکراین اعلام و به کی یف برای مقابله با بحران و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده اند قدردانی کرد. وی با طرح این ادعا که اکنون تمام جهان از دولت غربگرای اوکراین حمایت می کند گفت: دشمنان محکوم به انزوا هستند.

در همین حال "باراک اوباما" از تعهد ایالات متحده برای دفاع از همپیمانانش در شرق اروپا خبر داد. وی در سخنرانی که امروز در پایتخت لهستان انجام داد گفت واشنگتن همبستگی خود را با کشورهای عضو پیمان ناتو در مرز با روسیه اعلام می کند.

اوباما با متهم کردن روسیه به مداخله در مسائل داخلی اوکراین خطاب به کشورهای شرق اروپا اظهار داشت: به عنوان همپیمان و بر اساس مفاد پیمان ناتو، ما وظیفه داریم از تمامیت ارضی شما دفاع کنیم. وی افزود کشورهای لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی که خواهان حمایت از سوی ناتو در مقابل تهدیدهای روسیه شده اند، هیچ گاه تنها رها نخواهند شد.

رور گذشته رئیس جمهور آمریکا که در تور اروپایی به سر می برد، از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواست تا با پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین دیدار کند.

کد N318563

وبگردی