آفتاب

حسینی بوشهری: راه و کلام رهبری همان راه و کلام امام(ره) است

حسینی بوشهری: راه و کلام رهبری همان راه و کلام امام(ره) است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: راه و کلام رهبری همان راه و کلام امام خمینی(ره) است و نباید اجازه دهیم عده‌ای با مطرح کردن تغییر رفتار و خواسته‌های امام(ره) در جامعه و کلام رهبر، سلیقه‌های خود را به مردم تحمیل و سعی کنند نوعی دوگانگی بین امام(ره) و رهبری جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلای اعظم تبریز، اظهار کرد: امام خمینی(ره) تجسم ارزش‌های اخلاقی و معنوی، احیاگر حیات دینی انسان معاصر، فقیه جامع‌الشرایط بوده و شخصیتی که نام و یاد او همواره در تاریخ باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به آیه شریفه "وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا" افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید کسانی که در راه رضایت خدا تلاش مجاهدانه انجام دهند مورد حمایت قرار می‌دهیم و بصورت مستمر امدادهای غیبی شامل حال آنان می‌شود. جهاد انواع مختلفی دارد و جهادی که در این آیه به آن اشاره شده یک نوع جهاد خاص است. جهادی که در این آیه خداوند آن را مورد تاکید قرار داده، جهادی در چارچوب خواست و خشنودی پروردگار است.

حسینی بوشهری تاکید کرد: جهادی که برخی در سوریه از آن دم می‌زنند، جهادی نیست که خداوند در این آیه به آن اشاره کرده است؛ چراکه جهاد واقعی باید با خشنودی و رضایت خداوند همراه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته بعدی که از این آیه برداشت می‌شود این است که الطاف الهی دو دسته هستند؛ الطاف عامه و خاصه، که این آیه اشاره به الطاف خاصه خداوند دارد. رمز و راز موفقیت امام خمینی(ره) در سایه جهاد توأم با اخلاص در راه خدا بود.

وی به ویژگی‌هایی که امام خمینی(ره) را پیشوا و الگوی مسلمانان و در تاریخ ماندگار کرده استاشاره کرد و افزود: اخلاص، توکل به خدا، معنویت‌گرایی، ساده‌زیستی، اعتقاد و اعتماد به مردم، ایجاد تحول بنیادین در دنیای اسلام و مرجعیت امام خمینی(ره) هفت ویژگی امام(ره) بود که موجب شد مردم از ایشان تبعیت کرده و او را به عنوان نائب امام معصوم(ع) بشناسند.

حسینی بوشهری، با بیان اینکه "کتب مذهبی باید وارد زندگی روزمره مردم شود و مردم از قرآن و سایر کتب احادیث برای پیشبرد زندگی خود بهره گیرند"، ادامه داد: امام خمینی(ره) تعریف جدیدی از فقه و انتظار را در جامعه مطرح کرده و خواستار ترویج امربه معروف و نهی از منکر در دوران انتظار در جامعه دینی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: موضع‌گیری‌های رهبری همان موضع‌گیری‌های امام(ره) است و هم امام و هم رهبری دغدغه اسلام و احکام نورانی اسلام را داشتند و این رسم مسلمانی نیست که در جامعه امروز عده‌ای می‌خواهند اسلام باشد ولی اجرای احکام اسلام و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را نوعی تندروی محسوب کنند.

وی با بیان اینکه "برخی امروز حمایت از اندیشه‌های امام(ره) را مطرح می‌کنند ولی وقتی سخن از حمایت از مسلمانان جهان به میان می‌آید، این کار را نادرست می‌پندارند"، در ادامه به پیام‌های زندگی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: کمک به مستضعفان و فقیران پیام امام(ره) بوده و راه امام خمینی(ره) سازش‌ناپذیری و قد خم نکردن در مقابل زورگویان جهان است.

انتهای پیام

کد N318545

وبگردی