آفتاب
همزمان با افزایش فعالیت‌های ناتو؛

تصمیم روسیه برای افزایش تحرکات نظامی خود در مرز با اوکراین

تصمیم روسیه برای افزایش تحرکات نظامی خود در مرز با اوکراین

یکی از مقام‌های روسیه اعلام کرد که همزمان با افزایش فعالیت‌های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای غربی روسیه با اوکراین، مسکو نیز به دنبال گسترش تحرکات و مانورهای نظامی خود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر کومویدوف، رئیس کمیته دفاع دومای روسیه گفت: در پی درگیری‌ها در اوکراین و حضور تقویت شده نیروهای ناتو در غرب روسیه، ما در حال حاضر به دنبال پیشنهادهای مرتبط با تقویت سربازان و انجام بیشتر مانورهای نیروهای مسلح کشور برای هماهنگی‌های بیشتر آن‌ها هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم که نیروهای مسلح روسیه باید کاملا آمادگی مواجه با تهدیدهای جدید و چالش‌های پیش‌رو در سراسر مرز روسیه را داشته باشند.

خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد، استراتژی گسترش مانورها و افزایش تحرکات نیروهای مسلح روسیه برای تمام یگان‌های ارتش اعم از زمینی، هوایی و دریایی، در نظر گرفته شده است.

در همین حال، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو روز دوشنبه اعلام کرد که تمامی اقدامات از جانب ناتو حالت دفاعی، میانه‌رو، متناسب، شفاف و براساس تعهدات و قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد و این اقدامات تهدیدی از جانب ناتو برای روسیه محسوب نمی‌شود.

ناتو در پی بحران اوکراین و دخالت روسیه در این کشور، تمامی عملیات نظامی و غیرنظامی خود را بامسکو به حالت تعلیق درآورده اما همچنان به دنبال انجام مذاکرات سیاسی با روسیه است.

انتهای پیام

کد N318498

وبگردی