آفتاب

نشست امنیت سایبری چین و سازمان ملل در پکن

نشست امنیت سایبری چین و سازمان ملل در پکن

سخنگوی وزارت خارجه چین از برگزاری نشست مشترک سازمان ملل و چین در زمینه امنیت شبکه و اطلاعات در روزهای پنج شنبه و جمعه خبر داد که این نشست در پکن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد: این اولین کنفرانس بین‌المللی میان چین و سازمان ملل در مورد مسائل شبکه و امنیت سایبری است و اقدامی است که از جانب دولت پکن برای ارتقاء امنیت بین‌الملل سایبری صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: در این نشست قرار است مسائلی نظیر تحولات و ارتقاء شبکه‌های اینترنتی و همکاری در فضای سایبری مورد بحث قرار گیرد. همچنین نمایندگانی از 20 کشور و سازمان‌های بین‌المللی قرار است در این کنفرانس شرکت کنند.

در سال 2011 چین پیشنهاد خود را برای برگزاری چنین نشستی به منظور بررسی تحولات در فضای سایبری و ارتقاء امنیت فضای مجازی به سازمان ملل ارائه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: پکن امیدوار است که این کنفرانس باعث ارتقاء سیاست ارتباطات درباره امنیت فضای مجازی، افزایش اعتماد دو جانبه و پیشبرد قوانین بین‌الملل در روند امنیت فضای مجازی شود.

انتهای پیام

کد N318480

وبگردی