آفتاب
اخبار عراق/

اولین جنگنده اف-16 در اختیار عراقی ها قرار می گیرد/34 کشته و زخمی در تکریت و بغداد

اولین جنگنده اف-16 در اختیار عراقی ها قرار می گیرد/34 کشته و زخمی در تکریت و بغداد

عراقی ها در حالی اولین جنگنده اف-16 را پنجشنبه از آمریکایی ها دریافت می کنند که در اثر انفجار بمب و خودرو بمب گذاری شده در شمال بغداد و تکریت دراستان صلاح الدین شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، منابع آگاه اعلام کردند: عراق اولین جنگنده اف- 16 را فردا از شرکت لاکهید آمریکا تحویل خواهد گرفت.

لقمان الفیلی سفیر عراق در واشنگتن گفت: شرکت لاکهید این هفته اولین هواپیما از مجموع 36 جنگنده اف-16 را به عراق تحویل می دهد و سه تا چهار هواپیما تا پایان سال جاری به عراق تحویل داده می شود. عراق کشوری بزرگ با مرزهای طولانی و بیش از 3600 کیلومتر است و برای حمایت از مرزهای خود هستیم. برخی خلبانان برای هدایت این هواپیماها آموزش دیده اند و برخی دیگر نیز در حال آموزش هستند.

از سوی دیگر منابع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کردند: بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه سبع ابکار در شمال بغداد دو نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از کشته و زخمی شدن 25 نفر بر اثر انفجار بمب در نزدیکی مدرسه عقبه بن نافع در تکریت در استان صلاح الدین خبر دادند.

این درحالی است که یک منبع وابسته به عملیات الانبار اعلام کرد: بر اثر انفجار انتحاری محمد خمیس ابو ریشه از فرماندهان برجسته کنگره بیداری عراق و برادر زاده احمد ابو ریشه رئیس این کنگره به همراه سه نفر از افسران ارتش عراق کشته شدند.

این منبع افزود: محمد خمیس ابو ریشه در حال گشت زنی به همراه افسران پلیس و ارتش عراق در یکی از مراکز ایست بازرسی در منطقه السبعه کیلو(هفت کیلو) بود که یک عامل انتحاری خود را منفجر کرد که در نتیجه وی به همراه سه افسر ارتش عراق و شش نفر از اعضای شورای بیداری کشته شدند.

کد N318469

وبگردی